-->

Jak našmu tělu prospívá plavání?

/ Anna Basiková

Sportování vám nic neříká, nejraději vysedáváte po kavárnách a maximálně se občas jdete projít nebo si zacvičíte jógu? Pak budete jistě milovat i plavání.

Když už překonáte počáteční lenost do bazénu dojít a stud vyjít mezi lidi v plavkách, odměnou vám bude totální vyčištění hlavy, vypnutí a protažení celého těla.

V bazénu vás totiž nebude otravovat neustále vyzvánějící a pípající telefon, neuslyšíte cinknutí právě příchozího mailu, nebudou vás otravovat ani kolegové, ani rodina. Během dne spousta lidí neustále sedí u počítače s telefonem u ucha, jezdí několik hodin autem a když přijedou z práce domů, nastává kolotoč děti, úkoly, večeře, manžel atd…

Snímek obrazovky 2016-07-25 v 13.03.14

Pak když večer usínáte, jistě to ne vždy jde úplně snadno. Máte totiž hlavu plnou myšlenek a nedokážete vypnout. Buď si dáte dvojku bílého, nebo začnete chodit plavat. Protože právě na relax je plavání nejlepší.

Plavání je také nejpřirozenější lidský pohyb a skvělá hubnoucí aktivita. Díky odporu vody totiž vydáme 2-5x více energie než při pohybu na vzduchu. Plavat ale musíte se správnou tepovou frekvencí. Tu zjistíte jednoduše. Ženy odečtou svůj věk od čísla 226, muži od čísla 220.

80042-default

Pokud se vám ale právě tohle dělat nechce, používete plavání čistě jako psychohygienu. Plavání je totiž jeden z mála okamžiků, kdy nemusíte myslet. Nemůžete si při něm povídat ani poslouchat hudbu. Vnímáte jen vlastní tělo a vodu kolem.

A jaké jsou další výhody? Plavat mohou všichni bez rozdílu věku, váhy či kondice. Spaluje tuky, posiluje tělo a zlepšuje kondici. Trénuje srdce i vytrvalost, svaly současně s posilováním také protahuje. Posiluje svaly podél páteře, zmírňuje bolesti zad a podporuje správné držení těla. Je ideální na otužování a prokrvení organismu.