-->

Jak se v zimě správně obléct

V chladných zimních měsících můžeme snadno prochladnout. Stačí se málo obléct, ofoukne nás vítr a problém je na světě. A s ním i spousta dalších potíží, které dokážou pořádně potrápit – nejen rýma a kašel, ale i infekce močových cest, problémy s ledvinami či ženskými orgány. Pokud si je chcete ušetřit, pečlivě promýšlejte, co si na sebe ráno vezmete, nízké teploty rozhodně není radno podcenit.

Do zimy se důkladně vybavte, nejdůležitější ze všeho je neprochladnout. Jakmile totiž prochladnete, vytvoří se naprosto ideální podmínky pro kvasinky. Úporné svědění, silný, zapáchající výtok či otok postiženého místa tak na sebe nenechají dlouho čekat. Začněte hned u prádla, krajková tanga vyměňte za bavlněné spodní prádlo, které možná nepůsobí tak svůdně, do zimy se ale hodí daleko více. Nejchoulostivější na prochladnutí je u žen pánevní oblast, proto zapomeňte na krátké bundy, které odkrývají polovinu zad i břicha. Volte raději bundy dlouhé nebo s prodlouženou zadní částí, která poskytne dostatečnou ochranu před prochladnutím v oblasti beder a zad.

Ne nadarmo nás rodiče upozorňovali, když nám krátké bundy či bokové kalhoty odkrývaly kus holé kůže. Dobře věděli, co říkají. Tenká rozepnutá bunda, krátký svetřík odhalující bříško a minisukně možná udělají parádu, Vašemu zdraví však v období s teplotami pohybujícími se kolem nuly rozhodně neprospějí. Náchylná na prochladnutí jsou také chodidla, proto zajistěte i teplo Vašich nohou. Nezapomeňte na pořádnou teplou obuv se silnou podrážkou a kvalitní teplé ponožky, které poslouží daleko lépe než slušivější silonky. Oblékejte se vždy raději do více vrstev oblečení, můžete je totiž sundávat postupně, což se hodí především při střídání pobytu v přetopených místnostech a venku v mrazu, vlivem pocení a neprodyšných kousků může dojít k zapaření, které přispívá ke vzniku mykóz. Ty dokážou pořádně znepříjemnit život, navíc se rády vrací.

46190

V zimním období hraje důležitou roli také imunita, se sníženou obranyschopností Vás nachladnutí dostane daleko rychleji. Proto ji nezapomeňte posilovat množstvím vitamínů, potravinovými doplňky či preventivními a léčivými přípravky.

Foto: Archiv firem; Pinterest.com