Jak zatočit s jarní únavou

/ Monika Kolářová

Někoho dokáže potrápit podzimní depresivní nálada, někoho pro změnu jarní únava. Dnes vám poradíme, jak s takovou únavou pořádně zatočit.

Začátek jara s sebou přináší nejen první teplejší sluneční paprsky, rozkvetlé květiny nebo odhazování přebytečných svršků. Často je s ním bohužel také spojeno momentální fyzické a psychické vyčerpání označované jako typická jarní únava.

Lidské tělo je během těchto dní náchylnější k onemocnění, sílu imunitního systému procvičuje prudké kolísání teplot. I proto je ideální čas, zaměřit se na vyvážený příjem vhodných vitaminů z čerstvého ovoce a zeleniny, například v podobě oblíbených smoothies.

004bef0287dd092bf4a65b1ce3c2c656

Jejich účinek umocníte také jednodenním detoxem neboli pročišťovací kúrou, během které budete popíjet zelený či mátový čaj nebo teplou vodu s citronem. To vše způsobí zlepšení zažívání i zbavení se toxinů z těla, které můžete navíc podpořit saunováním a otužováním.

de585050c745f437e056bb3ce4a104bb

Další variantou je pohyb na čerstvém vzduchu a především slunci, díky kterému doženete tvorbu vitaminu D. Vezměte na procházku svého čtyřnohého mazlíčka, vytáhněte kolečkové brusle nebo obujte barevné tenisky a proběhněte se, čímž způsobíte vyplavování hormonu endorfinu do krve. Nezapomeňte na pravidelný pitný režim.

Únavu lze také překonat vhodnou formou relaxace, zkuste kurzy autogenního tréninku nebo imaginace pracující s různými představami, zajděte si na jógu a nebo si připravte levandulovou koupel s bohatou pěnou. Nezapomeňte na kvalitní spánek, choďte spát před půlnocí a dodržujte interval 6-8 hodin spánku denně.

58f230da0d52a0fb58e517a359c934cf

Foto: Pinterest