V poslední době se ovšem mnohé změnilo, první řady totiž většinou obsazují ty největší bloggerská esa z celého světa jako je BryanBoy nebo Tavi Gevinson. Už jen touto skutečností je více méně jasné, že jejich vliv strmě stoupá. Jejich obecný vzestup se stává horkým tématem. Proč jsou vlastně tolik vlivní, vážně jim běžní konzumenti důvěřují a chápou je důležitěji než módní autority a magazíny, které tu vládnou několik let? Vážně si bloggeři zaslouží tento status a všechny benefity s ním související?

Módní bloggeři mají jedinečnou možnost vybudovat svůj originální styl, čímž si kolem sebe vytvářejí atraktivní publikum, které navíc hltá každé jejich napsané slovo. Jejich úspěšnost je založena právě na přímém kontaktu s „obyčejnými lidmi“, především díky sociálním sítím jako je Facebook, Twitter, Pinterest či Instagram. Jsou aktuální, často přispívají, reportují události a akce, kterých se účastnili, a jejich fanouškům zase nedošla pozvánka.

Mnohé značky tuto skutečnost rychle pochopily a s bloggery spolupracují na různých kampaních. Skrz jejich blogy prezentují své zboží, snaží se být lepší a lepší, což je samozřejmě výhodné pro koncové zákazníky.

Jsou tu ovšem i názory prvotřídních návrhářů a šéfredaktorů nejznámějších časopisů, že fenomén módních blogů je jednak k smíchu a jednak je pouze dočasný. Zastávají názor, že do umění mluví čím dál více lidí, kteří mu nerozumí. Kritizují to, o čem nic nevědí a většinou jsou na vrcholu jen díky své pěkné tváři a šikovnému příteli, který se dokázal poprat s grafickou stránkou blogu a vyzná se v informačních technologiích.

Jedno ovšem zůstává jisté, ať už je váš názor na módní blogy jakýkoli, jsou přesně tím místem, které zprostředkuje módu každému. Každému, kdo se o ni intenzivně zajímá.