Kakofonie značky Givenchy

/ Redakce

Zatímco někteří věrně ctí minulost svěřeného módního domu, jiní vypráví příběh zcela nový. K té druhé skupině patří i Riccardo Tisci, kreativní ředitel značky Givenchy, který na módním týdnu v Paříži prezentoval nádhernou ošklivost.

Z života Riccarda Tisciho by mohla vycházet pohádka o tom, jak se stal z chudého mladíka vlivný módní návrhář. Tisci je již čtvrtým ředitelem francouzského domu Givenchy po odchodu jeho zakladatele, přičemž před ním se vystřídala zásadní jména módního průmyslu John Galliano a Alexander McQueen. Tisci byl nejistou volbou, ale jak se prokazuje, také velmi výhodnou volbou. Kdyby nic jiného, minimálně dostal francouzský brand z červených čísel.

Italský návrhář zanedbává většinu reálných odkazů tvorby Huberta de Givenchy, stvořitele malých černých Audrey Hepburn, zatímco se více ztotožňuje s jeho přístupem k navrhování – současná krejčovina pro současnou špičku. Znalý těchto souvislostí se nemůžete divit, proč jsou Tisciho modely goticky temné a i přes eleganci tak troufalé. Ví, co musí nabízet.

Ve stejné linii pokračoval i při šití nové kolekce na podzim/zimu 2013. I tu provází jakási tajemná nadřazenost, která vyzdvihuje nositelku modelů nad ostatní v místnosti. Daná žena je odvážná – oblékne si „volnočasovou“ mikinu s upnutou průhlednou sukní i dekonstruovanou koženou bundu, kombinuje různé druhy kostek či sportovní materiály s kožešinou. Riccardo jí diktuje, jaká být, a ona se nebrání. Proč taky? Ačkoliv to tak před Italovým nástupem nebylo, Givenchy je opět ta značka ke sledování.

Tisci je v čele módního domu od roku 2005. Po osmi letech, kdy bojoval o své místo na štendrech obchodů, si troufl udělat vlastní miniretrospektivu. Místo do Givenchyho archivů se vydal do svých, přičemž zřejmě nejpopulárnějším výtažkem z nich bude potištěná mikina z kolekcí pánských. Na té se střídají disneyovský Bambi s další stálicí – sakrálními výjevy.

Sečteno, podtrženo – potisků a motivů je v kolekci nepřeberné množství. Kromě kostky a zvířat se objevují puntíky či květiny, které nahrávají romskému vzhledu rozevlátých sukní i zjemnění drsných křiváků. Květů pak využili i kadeřníci, kteří jimi kompletně zakryli vlasy – nezbývá než čekat, kdy onu čapku využije některá z extravagantních zpěvaček, ale dá se předpokládat, že se o ni poperou.

Nová podzimní kolekce není prvoplánově krásná, ale to ani jejím účelem být nemá. Krásná je totiž už jen dokonalou harmonií vytvořenou z tolika odlišných vlivů. Při zaměření na ni posloucháte kakofonii, která ale nerve uši, melodii, jež už teď znamená hymnu příští zimy. A jen na nositelce je, zda si začne zpívat jeden tón, či celou skladbu.


Foto: Facebook.com