Kouzlo ikonického flakonu Lancôme

/ Kamila Písaříková

Skleněné flakony parfémů bývají neodmyslitelně spjati s vůněmi, které ukrývají. Stejně tak jako parfuméři velmi citlivě míchají jednotlivé ingredience, tak i designéři velmi přemýšlí o tom, jaký flakon se k dané vůni perfektně hodí.

Navrhnout dokonalý skleněný tvar, aby se k vybrané vůni hodil je pro designéry vždy velká výzva. Vždy se k vůni musí perfektně hodit a vyjadřovat její osobnost. Časově se může návrh a výroba pohybovat i v rozmezí několika měsíců, taková je to věda. A není divu. Skleněné flakony jsou často mistrovským dílem i sběratelským kouskem.

20 let po uvedení parfému Lancôme Trésor si dali parfuméři této značky za úkol vytvořit nový ikonický parfém spolu s dokonalým flakonem. Jejich odpovědí je La vie est belle, velmi oslnivá vůně, kterou si oblíbili ženy na celém světě. Vizuál s herečkou Julií Roberts se stal fenomenálním celosvětovým úspěchem a nejinak je na tom i samotná lahvička.

Cesta od návrhu po realizaci skleněné lahvičky není úplně jednoduchá. Pojďte s námi nahlédnout pod rameno sklářskému mistru při výrobě skleněného flakonu této vůně.

Foto: Archiv