Nicméně vraťme se k zakladatelce této světově uznávané módní značky. Jeanne Lanvin začíná v roce 1900 tvořit klobouky, které se stávají nezbytným módním doplňkem moderních Pařížanek. Na honosné místo ve světě módy si musí počkat až do roku 1903, kdy madam Lanvin prochází těžkým rozvodem a zůstává sama s jedinou dcerou Marguerite di Pietro, která se stává celoživotní motivací a inspirací pro matku. Jeanne začíná pro malou Marguerite navrhovat a šít vlastní oblečení, které nezůstane bez povšimnutí bohatých matek. V roce 1909 Jeanne představuje kolekci dětských šatiček ve veselých barvách. Nezůstane však jen u kolekce pro děti, jelikož bohaté matky chtějí rovněž nosit ony závratné šaty v „dospělém“ provedení. Obchodní dům Lanvin se tak stává nejlepším místem pro matku a dítě.

I přesto všechno je značka Lanvin pro celý svět stále relativně neznámým pojmen. Jak to tak v businessu bývá bez masivní velkolepé reklamní kampaně a důležitých kontaktů, jako byste neexistovali. Ve 20. letech se objevují inzeráty v předních módních časopisech, katalogy jsou rozesílány na nejlepší adresy a figuríny ve výlohách se oblékají do šatů této pařížské módní značky. Jeanne Lanvin si vytváří důležité kontakty s různými umělci, a tak značka Lanvin získává nádech exkluzivity. Následující módní kolekce je inspirována impresionismem, antickým Řeckem, starým Egyptem i severoafrickou kulturou. Vše je velice ženské, romantické s úzkými živůtky a tvoří tak protipól chlapeckého vzhledu módních kolekcí jiné stejně slavné módní návrhářky Coco Chanel. Tak jako Coco Chanel nezůstala jen u oblečení, i Jeanne Lanvin rozšířila svou značku o parfém a v roce 1927 představila vůni s názvem Arpége. Tato vůně byla inspirována hlasem dcery Marguerite, která se mezitím stala slavnou operní pěvkyní. Tento parfém dokonce překonal v úspěšnosti právě parfém Coco Chanel No 5, a tím se z Jeanne a Coco staly nejen rivalky, ale i osobní nepřítelkyně.

Značka Lanvin se postupně rozšiřovala tak, jak si to žádal trh a postupně představila kolekci spodního prádla i bytových doplňků. Spletité ozdoby inspirované hudbou a perlové dekorace v čistých světlých květinových barvách se staly symbolem značky Lanvin. Po smrti zakladatelky v roce 1946 převzala vedení automaticky její dcera, která si k ruce vzala svou sestřenici a poradce v oblasti módy. Pod jejím vedením však značka ztrácela svou prestiž, vystřídala řadu různých módních návrhářů a postupně byla rozprodána.

Až v roce 2001 je značka opět v rukách jediného investora a to Harmonie S.A., vedena paní Shaw-Lan Wang, tchajwanskou mediální magnátkou. Téhož roku se kreativním ředitelem stává Alber Elbaz, který má za úkol oživit dávný lesk značky Lanvin. Elbaz sází na původní typickou ženskost a romantičnost, která byla pro značku tolik typická. Světlo světa spatřují jeho saténové šaty, vzdušné modely z organzy (tvrdá průsvitná spodní tkanina z přírodního nebo syntetického hedvábí) a propracované koktejlky. Sláva a úspěch značky Lanvin je zpět a ve velkém stylu.

Šaty této značky se opět objevují na červeném koberci a i první dáma USA Michelle Obama se stává obdivovatelkou módního umění Albera Elbaze. Krásu těchto modelů s hrdostí a vášní předvádí čerstvá držitelka Oscara za hlavní roli Natalie Portman. A i vy jste si ji mohli vyzkoušet díky loňské spolupráci s H&M, které v září loňského roku představilo kolekci zimního oblečení navrženou talentovaným a jedinečným Alberem Elbazem exkluzivně pro tento módní řetězec.  Zkrátka síla a tradice překonají veškeré světové, rodinné i inspirativní krize a svoji krásu a styl si udrží i nadále.

 

Foto: Zdroj:flickr.com; lanvin.com