Původ značky Rolex sahá až do roku 1905, kdy Hans Wilsdorf založil v Londýně společnost se zaměřením na distribuci švýcarských hodinek. V té době mu bylo pouhých 24 let, ale díky svým předchozím obchodním zkušenostem z oblasti klenotnictví věděl, jak se prosadit na trhu. Za svoji velkou vášeň vždy pokládal náramkové hodinky, jejichž vznik je datován až k 18. století. Tyto náramkové hodinky byly ale velice křehké a měly krátkou životnost. Největší oblibou se z těchto důvodů až do počátku 20. století mohly pyšnit kapesní hodinky. Wilsdorf proto koketoval s myšlenkou vyrobit hodinový strojek natolik malý a zároveň dostatečně odolný nárazu, aby ho bylo možné beze strachu nosit na zápěstí a věnovat se s ním každodenní činnosti. Touto myšlenou byly položeny první základy potřebné k definitivnímu sesazení kapesních hodinek z prvních příček prodejnosti.

V roce 1908 se svým obchodním partnerem Alfredem Davisem nechal zaregistrovat obchodní značku Rolex a díky pokročilým technologickým inovacím se podařilo naplnit Wilsdorfovu vizi  – první náramkové hodinky Rolex spatřily světlo světa. Po uvedení na trh získaly velkou oblibu veřejnosti, která pramenila především z neomylné přesnosti švýcarského strojku a také jeho odolnosti vůči vodě, prachu a dalším vnějším vlivům.

Rolex-Hans-Wilsdorf

Hans Wilsdorf

 

Roku 1923 se Wilsdorfovi naskytla jedinečná příležitost, jak dostat své hodinky do povědomí celého světa. Doslechl se o přípravách první ženy k přeplavání průlivu La Manche. Přesvědčil plavkyni Američanku Gertrudu Ederlovou, aby pokus absolvovala s hodinkami Rolex. Pokus byl završen úspěchem a hlavní stránky médií válcovaly nejen informace o první ženě, která přeplavala průliv La Manche, ale i o náramkových hodinkách Rolex, jež bez sebemenší úhony přežily 14 hodin 39 minut ve vodě. To ovšem nebyla jediná dobrodružná výprava, které se hodinky zúčastnily. Chlubit se mohou dále prvenstvím v hloubce 11 000 metrů v Mariánském příkopu a také výstupem na Mount Everest.

Po těchto skutcích už nikdo značku Rolex nedokázal zpochybnit, naopak začala být odborníky uznávána jako symbol kvality, prestiže, luxusu a dlouhé životnosti. Díky neustálým inovativním procesům nenachází ve svém oboru konkurenci, vyniká špičkovým zpracováním, kvalitními materiály, nadčasovým designem a neomylnou přesností. Rolexky dalece překročily hranice pro přístroj na měření času, dnes slouží i jako luxusní šperk, jenž zobrazuje společenské postavení a dosažené úspěchy svých majitelů. Existuje široká škála designů s vytříbeným vzhledem pánských hodinek Rolex, ale i elegantní dámské hodinky.

Foto: Archiv firem