Letní dovolená, zkáza luxusních značek

/ Michaela Hošková

Letní dovolená je plná vzrušujících zážitků, horkého letního slunce, rozpáleného písku a šumějícího moře.

Bohužel pro luxusní značky rovněž zkázou. Všichni v duši toužíme mít nějakou značkovou věc, která svým logem prokazuje, jak vkusní a bohatí jsme. Na tuhle slabost každého z nás sází potulní prodavači a falešní výrobci, kteří se nestydí a vyrábí napodobeniny a zneužívají tak loga a práci luxusních značek. “Fake” je dnes slovo, které skloňujeme v každém pádě. Setkáváme se s ním na každém kroku a často díky sami sobě. Když jsem byla v Itálii na krátké dovolená, byla jsem až zaskočena kolik bílých prostěradel se rozprostřelo po pláži a z ohavných pytlů prodavači vytahovali kabelku za kabelkou, které připomínaly kolekci Damier francouzské značky Louis Vuitton. Bylo smutné vidět, kolik lidí se najednou zvedlo ze svých plážových ručníků a spěchalo si vybrat jednu z nich. Neváhali ani na vteřinku smlouvat o ceně a hrdě si jednu odnášeli na hotel. Večer při procházce ulicemi Caorle jsem “značkovou” věc viděla na každém druhém. Neměla jsem ani tušení, která z nich je ta pravá. Já sama měla svou Prada kabelku, kterou jsem najednou považovala za něco nepřípustného,protože jsem měla pocit, že i na mě si budou ukazovat, že mám taky jeden z těch faků koupených na mokrém písku ze špinavého prostěradla.

Ze svého nákupu ve Florencii v značkové prodejně Prada se rázem stala banální událost. Jelikož jsem sama osobně několikrát navštívila továrnu jedné z předních italských značek Buti a měla tu čest poznat zaměstnance, kteří tráví hodiny a hodiny stojící u pracovního stolu a vyrábějící každou kabelku do posledního detailu, aby se k vám dostala v úplné dokonalosti, je mi smutno z vědomí, kolik z nás jejich práci nákupem těchto faků takto zneuctí. Vím, že lidé lamentují nad vysokou cenou, ale věřte, že je často velice oprávněna. Taková kabelka vám vydrží věčnost. Často ji lze předat i další generaci, protože kvalita se s kvalitou těchto kopií nedá vůbec srovnat. Pokud nemáme tolik peněz si našetřit na jednu z těchto prestižních módních značek, do které se Prada nebo Louis Vuitton či Burberry řadí, kupme si raději tu bez velkého loga, která je levnější, ale stále čistý a nefalšovaný originál. Budete mít mnohem lepší pocit a sebe sami si budete vážit. Jistě by ani vám nebylo příjemné, kdyby si vaší tvrdé práce nikdo nevážil. Měli byste motivaci pokračovat dál? Zkusme se na to tak podívat i my. Asi bych byla nerada, kdy moje psaní někdo jen tak zkopíroval a dal na své stránky jako svůj vlastní text a podepsal svým jménem. Výsadou mocných a vkusných lidí nejsou velká loga módních značek, ale skutečný vkus, originál a čest, ta dělá z bohatých lidí skutečně bohaté a to nemluvím o jejich finančních kontech.

 

Foto: soukromý archív