Louis Vuitton x Urs Fischer: Jak vypadá umělecká spolupráce?

/ Lenka Komrsková

Značka Louis Vuitton se spojila s oslavovaným současným švýcarským umělcem Ursem Fischerem. Výsledkem spolupráce je všestranná kolekce, která zahrnuje kožené kousky, ready-to-wear, obuv a doplňky, a pracuje s hravými a smělými kreativními vizemi. Ty se objevují také v poutavých návrzích výloh, instalacích uvnitř butiků i digitální sféře.

Kolekce pojmenována Louis Vuitton x Urs Fischer má za ústřední motiv energické a dekorativní přepracování ikonického Monogramu, o něž se postaral právě Urs Fischer. Je jedním z mála vybraných umělců, kteří měli možnost kompletně přepracovat tento ikonický vzor vytvořený v roce 1896 Georgesem Vuittonem. Fischer přepracoval kvítky Monogramu a iniciály LV v nové, rukou načrtnuté verzi, kterou autor nazývá „paměťová skica“. Výsledné snové motivy, které působí jako by se vznášely a pohybovaly před očima, jsou pečlivě adaptovány tak, aby vyhovovaly potřebám každého specifického produktu, jež se v této komplexní kolekci objeví. Liší se ve velikosti, perspektivě, barvě i aplikační technice.

Nový Monogram je klíčovým dekorativním prvkem této spolupráce a prostupuje celou kolekcí. Je dostupný ve 2 barevných variantách černočervené a černobílé. Nejdeme ho na 2 sportovních modelech nízkých a vysokých tenisek a nápadně zdobených doplňcích včetně 2 šál z vlny a hedvábí, vlněné štóly, 2 hedvábných šátků, oboustranné podložené šály a jedinečné podložené čepice. Co se týká sportovního oblečení – trička, bund na zip, kalhot, šatů a topů – zde se objevuje v upravené velikosti a tvarech, které kopírují siluetu.

Zdobí i sedm kabelek v limitované edici – modely Keepall, Cabas, Onthego, 2 verze Neverfull, Speedy, Pochette Accessoires a okouzlující pevný necesér. Monogram Urse Fischera obzvláště vynikne díky originální úpravě tuffetage, která pracuje s materiálem podobným sametu pro vytvoření extra plastického efektu.

Součástí spolupráce je série originálních postaviček vytvořených Ursem Fischerem. Kouzelná zvířata a předměty spojuje hravý potisk, který vyplňuje pestrý hedvábný čtverec. Čtyři z postaviček – kočka spící v banánové slupce, avokádo potkávající vejce, kočka držící žárovku a ptáček nesoucí broskev – budou zdobit i výklady butiků.

Pro úplnou představu o rozsahu a kreativní ambici této spolupráce – pro umělce již druhé po kolekci Artycapucines z roku 2019 – musíme zmínit fakt, že Urs Fischer vytvořil kompletní vizuální design pro butiky Louis Vuitton. Ten byl speciálně vyvinut spolu s kreativními experty módního domu a pracuje jak s novým Monogramem, tak s celou “rodinou” postaviček. Zahrnuje vše od high-tech displejů až po plastické prvky, které promění všechny butiky po celém světě nabízející tuto kolekci. Uvedení této spolupráce bude doprovázet zbrusu nová digitální kampaň i obsah v sociálních médiích, které vdechnou postavičkám, kolekci i spolupráci ještě větší náboj.

Kolekce “Louis Vuitton x Urs Fischer” je dokonalým a všestranným ztvárněním kreativních vizí Urse Fischera a zároveň i nejnovější a vzrušující kapitolou v rámci dlouhodobé spolupráce značky Louis Vuitton s vybranými umělci. Kolekce bude v prodeji v buticích Louis Vuitton po celém světě od ledna 2021.