Marc by Marc Jacobs: Britská invaze

/ Monika Kolářová

Marc Jacobs zvládá během posledních několika měsíců řídit svoji značku Marc Jacobs, její neméně známou linii Marc by Marc Jacobs a stejně tak má na starost kormidlo ve společnosti Louis Vuitton. Nyní si ovšem nejspíš konečně uvědomil, že kvantita by se neměla odrážet na kvalitě a rozhodl se do svého týmu povolat posily.

Společně se svým přítelem a obchodním partnerem Robertem Duffym se shodli, že sesterská značka Marc by Marc Jacobs založená roku 2000 je už tak trochu nudná a potřebuje nutně vlít novou krev do žil. Vůbec poprvé od jejího založení tak nad ní převezme kontrolu někdo, kdo nemá příjmení Jacobs ani jméno Marc.

Poslední květnový den Marc se svým týmem oznámili, že novou kreativní ředitelkou značky Marc by Marc Jacobs se stává Katie Hillier, která u společnosti působila jako konzultantka více než deset let a vypomáhala s návrhy hodinek, šperků i kabelek. V roce 2010 uvedla na trh svoji vlastní značku šperků a doplňků Hillier London a také se blýskla výpomocí s linií kabelek u Victorie Beckham.

Jsem rád, že tu máme v nové roli někoho jako je Katie. Její kreativita a energie mě inspiruje a také každého, kdo s ní pracuje. Je dobrým vůdcem, týmovým hráčem a stejně tak mou dobrou přítelkyní“, uvedl Marc pro server WWD.

S příchodem Katie ovšem změny zdaleka nekončí a do týmu přibyla nová ředitelka návrhů Luella Bartley, která se bude starat o ženskou část ready-to-wear. Luella vlastnila v období 1999-2009 svoji značku oděvů, kvůli finančním problémům byla ovšem nucena její existenci ukončit. Je známá také svojí spoluprácí pro značku Mulberry.

Marc Jacobs se ale povinností úplně nevzdává. Na značku bude neustále trpělivě dohlížet, pouze se chce mnohem více soustředit na své hlavní povinnosti u LV.

Obě absolventky univerzity Central Saint Martins žijí v Londýně, odkud budou značku řídit, s čímž nemá americký tým žádné problémy a pevně doufá, že nová krev dodá připravovaným oděvům jiskru. Duo by mělo předvést svoji první kolekci pro období podzim/zima 2014-15 během týdne módy v únoru příštího roku.

Foto: Facebook.com