Máte pocit, že neděláte dost? Takhle využijete každý den na maximum

/ Tereza Spilková Foto: smart-magazine.com

Máte pocit, že jste dostatečně produktivní? Jak se to vlastně pozná a jak se na konci každého dne cítit dobře a mít pocit, že jste těch 24 hodin opravdu dobře využili?

Produktivita. Tohle slovo se teď skloňuje na každém rohu a úzce souvisí s požadavkem na úspěch. Všichni musíme být produktivní a hodně pracovat, abychom byli úspěšní a bohatí. To je ale často trochu mylná představa, která s realitou příliš nesouvisí. Úspěch ani produktivita bohužel nejdou vždy ruku v ruce s množstvím odvedené práce.

Někdy se tak stane, že strávíme osm hodin v práci, ale dvakrát dobře a produktivně se necítíme. Co můžete udělat pro to, abyste se po každém dni cítili, že jste něco opravdu udělali? Že jste zkrátka byli doopravdy produktivní?

Naučte se něco nového

Třeba několik nových anglických nebo francouzských slov. To, že se něco nového naučíte, vám zvedne sebevědomí a budete mít pocit, že jste dělali něco pro sebe. Klidně to může být třeba i to, že se naučíte vařit nové jídlo nebo se vám konečně povede stojka.

Něco přečtěte

Abyste mozek udrželi v kondici, zkuste pro něj každý den něco udělat. Třeba to, že si každý den budete alespoň hodinu číst. Čtení je nejen skvělý odpočinek, je to také zábava. Pokud jste tak knihu již několik měsíců nedrželi v ruce, zkuste si najít takovou, která vás bude opravdu bavit (doporučujeme se podívat na goodreads.com nebo některá YouTube videa s recenzemi), a stanovte si denní limit stránek, které každý den přečtete. Hodinka denně není moc, zkuste si najít čas.

Někomu zavolejte

Zavolejte rodičům, prarodičům, kamarádce/kamarádovi – zkrátka někomu, komu tím uděláte radost a s kým jste třeba už dlouho nemluvili. Najděte si dvacet minut na to, si s někým popovídat. Uděláte radost jak jemu, tak i sobě.

Udělejte něco pro sebe

Projděte se, napusťte si vanu, jděte na jógu. Udělejte si každý den alespoň chvilku na sebe. Udělejte něco pro své zdraví. Ideálně dvacet minut každý den. To přeci není moc, to určitě zvládnete.

Něco uvařte

Nakupte si zeleninu a uvařte si třeba lasagne. To, že něco pravdu vytvoříte rukama, bude další věc, díky které budete mít pocit, že jste opravdu dělali něco užitečného. Navíc najít si čas na zdravé a teplé jídlo je důležité i pro vaše fyzické a psychické zdraví.

Někomu pomozte

Třeba přes přechod nebo s nákupem. Nebo jenom někoho upozorněte na to, že má rozvázanou tkaničku. I takové malé dobré skutky zvednou náladu nejen vám. Šiřte pozitivní energii a váš den nebude nikdy promarněný.

Ukliďte

Každý den si ukliďte nějakou část vašeho domu/bytu. Udělejte si třeba pořádek v účtenkách nebo složenkách. Vyperte prádlo, vyžehlete. Každý den udělejte alespoň jednu malou věc. Alespoň se vám pak věci nenakupí do nezvladatelných hromad.

Sepište si seznam úspěchů a plánů

Na konci každého dne si napište seznam úkolů, které musíte splnit a pokaždé vyškrtejte ty, které jste ten den splnili. Sepište si také všechno, co se vám zatím povedlo (povýšení v práci, konečně pravidelně cvičíte, už uběhnete 12 kilometrů jako nic, …) a vše, co si přejete do budoucna. Udržujte si přehled o vašich úspěších.