-->

Milan Fashion Week, část I.: Hvězdná Prada, Moschino i Max Mara

/ Anna Čmuchálková

Po New Yorku a Londýně je středem módního měsíce Miláno, které dohromady s Paříží pravidelně přináší to nejlepší z designových módních kolekcí. Jaké labely jsme mohli vidět?

Prada

Miuccia Prada zvolila pro svou novou přehlídku milánskou galerii umění Fondazione Prada. Přihlížející seděli na nízkých nafukovacích sedačkách od Verner Panton v prostorné hale. Co se týče jednotlivých kousků oblečení, byly příjemné na pohled, kombinovatelné a  nositelné. „Chtěla jsem porušit pravidla klasiky,” vysvětlila Miuccia. Všimněte si množství pokrývek hlavy!

 

Max Mara

„Max Mara je o nadčasových a vysoce kvalitních oděvech,” sdělil kreativní ředitel Ian Griffiths v backstagi přehlídky. Při vytváření kolekce se nechal inspirovat 80. léty a mocnými milánskými ženami. K vidění bylo také impozantní množství hnědých a béžových odstínů, mezi nimiž se do popředí dostala i trendy žlutá, tmavě zelená a černá. Nechyběly ani populární pokrývky hlavy, tak dejte šátkům šanci.

 

Versace

„Dnešek bude maximalistický,” napsala Donatella Versace na svém Instagramu těsně před začátkem módní přehlídky. Měla pravdu. Široká škála barev, materiálů i motivů vzala za své a přehlídka byla velkou snovou podívanou. Dominantou se staly převážně florální motivy, zlaté doplňky a nápadité kabelky. Kromě modelek, které dominují molům dnes, jako Gigi a Bella Hadid, Kendall Jenner či Kaia Gerber, šly přehlídku také modelky, známé převážně ze začátku nového milénia. Jména jako Freja Beha Erichsen, Natasha Poly, Anja Rubik nebo Mariacarla Boscono možná nováčkům v módní sféře nic neříkají, ale lidé pohybující se ve světě módy delší dobu  jejich comeback určitě mile překvapil.

 

Moschino

Show Jeremyho Scotta, kreativního ředitele labelu Moschino, se nesla v hravém duchu. Nejdůležitějším prvkem se staly rozmanité pokrývky hlavy a jakési ‘černé čmáranice’ – ať už to bylo na bílých oblecích či na průhledných PVC materiálech. Na konci show jsme mohli vidět i několik velmi povedených couture modelů.

 

Tod’s

Label Tod’s vytvořil vůbec poprvé sbírku, v níž představil pánskou i dámskou řadu. U mužů převažovaly elegantní i neformální obleky v různých siluetách, materiálech i barvách. Ženu Tod’s vyobrazil jako tu, která se specifické kůže nevzdává ani v létě. Tento materiál byl totiž opět tím klíčovým, jenž sehrál nejpodstatnější roli. Tod’s tentokrát vsadil na extravagantní barvy, proto jsme kromě klasické hořčicové, hnědé či béžové mohli spatřit také ultramarínovou nebo růžovou barvu.