-->

Milion srdcí pro Haiti

/ Monika Kolářová

V návaznosti na úterní článek, který se věnoval spolupráci českých blogů a charitativních organizací, vám chci dnes blíže představit poslední projekt nadace Urban Zen, jejíž zakladatelkou je oblíbená americká návrhářka Donna Karan.

Část jejího srdce totiž zaujímá speciální místo pro lásku k ostrovu Haiti, který v roce 2010 postihlo ničivé zemětřesení. V té době se návrhářka soustředila především na svoji nadaci Urban Zen, jež byla založena v roce 2007. Během pěti let se zasloužila o zvýšení povědomí o této oblasti, možné změně, zachování kultury. To vše s hlavním cílem – pomoci dětem s jejich nelehkou situací a místním řemeslníkům na Haiti.

Při mých cestách po ostrově jsem si uvědomila, že řešení směřující k přebudování celé země by mohlo vzniknout z lidské kreativity,“ zmiňuje Donna. Tento koncept se tak stal základním kamenem v jejím posledním projektu s názvem Fashion for Haiti: One Milion Hearts. Ve spolupráci s nákupním portálem eBay a CFDA (Council of Fashion Designers of America) získala skupinu zhruba 150 návrhářů, kteří zkrášlili a vyzdobili srdce z ručně vyrobeného papíru. Srdíčka vytvořila haitská umělkyně Magali Dresse.

S ukázkovou vervou se do toho projektu zapojil např. Prabal Gurung a srdíčka vyzdobil látkou použitou pro jeho podzimní kolekci 2013. Maria Cornejo vsadila na srdce pokryté červenou kůží. Pamela Love zase objasnila, že malba na jejím srdci reprezentuje jakési třetí oko. Spolupráci přijali rovněž velikáni jako Calvin Klein, Oscar de la Renta, Ralph Lauren, Vera Wang, Francisco Costa či Narciso Rodriguez.

Samotná autorka projektu si samozřejmě nenechala tuto možnost ujít a vytvořila hned tři různé typy srdíček. První z nich zachycuje mladistvého ducha značky DKNY, druhé je určeno pro Urban Zen, třetí vytváří dojem linie Donna Karan.

Všechna tato jednorázově vyrobená a originální srdce jsou momentálně umístěna v aukci na eBay, kde se od 22. dubna do 2. května draží. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován programu místních obyvatel – artisanů, kteří se zaměřují na vytváření nových pracovních míst a odborného vzdělávání, stejně tak i na zviditelnění kreativity místních obyvatel.

Foto: Archiv firem