Online streaming, neboli živý přenos kolekce, je starý tři roky. Idea přiblížit módu všem s ním ale nezestárla – právě naopak. S novými technologiemi se objevují i nové způsoby prohlubování vztahu mezi anonymním pozorovatelem a zasvěcenci.

Jako první se úkolu posunout hranice ujal řetězec Topshop, který během Fashion weeku v Londýně prezentoval svoji novou kolekci linie Unique na podzim/zimu 2013, k čemuž využil právě síť Google+. Mezi možnostmi online sledování, focení looků, sdílení snímků i stahování hudby, byly v nabídce i přes Hangout pořízené živé chaty členů organizačního i designérského týmu značky.

Topshop byl se svojí mediální masáží podpořenou současnými horkými modelkami včetně Cary Delevingne možná vidět nejvíce, ale nejmodernější postupy neignoroval ani Fashion Week v New Yorku. Třicet svých kolekcí živě ukazoval přes YouTube, přičemž na některé z nich navazoval hovorem. Například po přehlídce Marca Jacobse se obraz plynule roztříštil mezi několik obrazovek snímajících bloggerky i módní odborníky, kteří novou řadu během dvaceti minut důkladně rozebrali, využívajíce k tomu i záběry z mola.

Vypadá to, že barevné škály a střihy nejsou jedinými trendy, jež si módní populace odnáší z fashion weeků. Možnosti Google+ Hangout se zalíbily také redakci magazínu Glamour. Nejdříve přes něj propagovala svoji limitovanou edici oděvů pro obchod very.co.uk, před týdnem mu dala šanci znovu a zaznamenala jím redakční diskuzi o nastupujících tendencích v účesech a líčení.

Časopisy, které v určitou chvíli pochopily, že psaný text s fotografiemi nestačí, a začaly tvořit svá videa s návody i reportážemi, se nástroje Hangout chytnou lehce a rádi. Například americká verze Elle na konci března vypustila Style Talk s oblíbenou stylistkou a návrhářkou Rachel Zoe i supermodelkou Coco Rocha.

Rozhovory tematicky zaměřené na styl a krásu byly vždy populární mimo všemožné komunikační kanály i naživo – příkladem mohou být i naše módní týdny, které je v programech mají a postupně pro ně získávají více účastníků. Skutečnost a pravdivost, kterou nabízí živé přenášení z webkamery postavené v jakémkoliv obýváku, kanceláři i vyumělkovaném prostoru, se blíží k realitě nezdigitalizovaného života.

Kromě toho, že nástroj působí neokoukaně, s tím, co ukazuje natočená diskuze, je velmi jednoduché se ztotožnit. Zrnitost, záseky, používání sluchátek, vše působí oproti pozlátku módního světa tak opravdově, že se tomu nelze bránit.

Nechcete-li v budoucnosti žádný z programů minout, přímo na Google+ můžete sledovat seznam vysílání. Mezi diskuzemi o vědě, politice i byznysu se občas objeví také pořad módní.

Foto: Google.com