Módní klasiky bojují o Obálku století

Obálky prestižních módních magazínu jsou někdy hotovým uměním. Podílí se na nich významní fotografové, krásné modelky i zvuční návrháři. A kromě toho, že prezentují něco krásného a většině nedostupného, mívají i vysokou výpovědní hodnotu. Zásadní covery čtyř módních periodik nyní bojují o titul Obálka století.

V rámci oslav stoletého výročí britské agentury Professional Publishers Association zastupující více než dvě stovky titulů, společnost vyhlásila neobvyklou soutěž – vybrala desítku obálek a spustila hlasování o tu nejlepší. Mezi časopisy Radio Times, Time Out či Beano o výhru Obálky století zápolí také lifestyloví velikáni Vogue, Cosmopolitan, Harper´s Bazaar a Women´s Weekly.

Ze stovek titulek Vogue byla vybrána jedna z roku 2001, která připomínala nadcházející zlaté výročí nástupu na trůn královny Alžběty II. V šatech Giorgia Armaniho a s replikou královské koruny na ní pózuje Kate Moss, zachycená fotografem Nickem Knightem. Pro Kate šlo tehdy o patnáctou obálku v řadě.

Obálky Cosmopolitanu a Harper´s Bazaar se taktéž pyšní výjimečností. Pro Cosmopolitan se jednalo o vůbec první vydání v historii, tedy březen 1972. Válečný „Bazaar“ z roku 1941 zase nese duchaplnou malbu německého emigranta Heinricha Fritze Kohna, porovnávající miliony zničených domovů se stále stojící katedrálou sv. Pavla.

Posledním zástupcem kategorie pro ženy je v soutěži Women´s Weekly z roku 1914. Nikoliv módní, ale přesto pro tehdejší dobu zásadní obálka připomínající nutný úděl starostlivých matek, zasáhne čtenáře nejen svoji jemnou kresbou, ale i výpovědí.

Máte mezi zmíněnými covery nějaký oblíbený? Hlasovat můžete zde, a to každý den až do 30. září 2013.