MORE THAN PILATES pečuje o své zákazníky již 5 let

/ Kamila Písaříková

Designové studio MORE THAN PILATES, které jako jedno z prvních pilates studií v České republice nabídlo svým zákazníkům cvičení na „reformerech“, letos oslavilo již páté výročí.

V centru Prahy nabízí studio MORE THAN PILATES skupinové, semiprivátní i privátní lekce pod dohledem a s instruktáží certifikovaných trenérů. Studio je hojně navštěvováno nejen širokou veřejností, ale i známými osobnostmi.

Jak název studia napovídá, zákazníci u nás naleznou víc než jen různé metody cvičení pilates. Dopřát si mohou například lymfodrenáže a různé masáže pro relaxaci celého těla či ošetření pleti unikátní kosmetikou Dermalogica,“ říká Kateřina Záhořová, spolumajitelka studia. „Individuální přístup je u nás na prvním místě. Pokud má zákazník zájem věnovat se svému tělu cíleně a rozhodne se pro individuální tréninky, sestavíme mu je na míru dle jeho potřeb a přání,“ dodává druhá z majitelek studia Kamila Hexnerová.

Pilates sestává přibližně z 500 různých cviků, které lze provádět na podložkách či reformerech. Jsou to pomalé, plynulé cviky, vykonávané s maximálním soustředěním na přesné provedení, doplněné správným dýcháním. Je to cvičení, kde se síla a uvolňování doplňují tak, že tělo postupně získává na pružnosti a odolnosti.

Krok za krokem mizí bolest, tenze, stres i napětí. Vaše tělo se stává zdravějším, mysl se pročišťuje. Všechny pohyby v Pilates vycházejí z břišních svalů a svalů spodních zad. Přestože se Pilates označuje jako takzvané low-impact cvičení, jedná se o cvičení velmi intenzivní. Je vhodné pro každý věk, pro muže i ženy. Jednotlivé cviky rozvíjejí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a správné dýchání. Posilují zádové, břišní a hýžďové svalstvo. Vytváří dlouhé a štíhlé svaly. Důrazem na správné dýchání svaly okysličuje a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává, naopak energii dodává.

Pilates na reformerech

Klasickou metodu, cvičení Pilates na podložkách, určitě znáte. Možná jste ale nevěděli, že se dá toto cvičení usnadnit a zkvalitnit pomocí přístrojů s pružným odporem –  ‘reformers’. Reformery jsou v podstatě pojízdné vozíky umístěné do vodorovného rámu, připevněné pomocí pěti pružin o nastavitelné míře tuhosti. Reformer pracuje s pevným i pohyblivým bodem, díky čemuž skvěle kopíruje princip svalové akce. Získáváte tak daleko lepší kontrolu pohybu a jistotu, že už od prvního cvičení zapojujete správné svalové skupiny. Ve studiu More Than Pilates se cvičí pomocí přístrojů Curve od firmy ARTIS Pilates. Jsou dřevěné, protože dřevo vyvolává pocit pohody a harmonie.

Historie Pilates 

Metoda cvičení Pilates je pojmenovaná po Josephu Hubertovi Pilatesovi z německého Mönchengladbachu, který v dětství trpěl mnoha chronickými onemocněními, mimo jiné astmatem a křivicí. Aby se svých nedokonalostí zbavil, velmi sportoval. Boxoval, plaval, lyžoval, dělal gymnastiku, zápas, ale také tai-chi a jógu. Ze všech sportů, které zkusil, dal dohromady cvičení, jež se skládá z charakteristicky precizních a kontrolovaných pohybů a nazval jej ‘contrology’. Železná disciplína, odhodlání a contrology z někdejšího rachitického chlapce udělaly atleta s vypracovaným tělem, který od 14 let stál modelem pro učebnice anatomie. Během první světové války upadl Hubert Pilates do britského vojenského zajetí. Spolu s rovněž zajatými kamarády začali trénovat podle metody, kterou Pilates sám vyvinul. V roce 1926 Pilates emigroval do Ameriky a založil své první Pilates Studio v sídle New York City Ballet. Jeho žáky se staly hvězdy té doby, včetně Marthyho Grahama, Michaila Baryšnikova, Katharine Hepburnové, Gregoryho Pecka či Laurence Oliviera. Tím se stal odedávna úzký vztah mezi Pilates a tancem ještě intenzivnějším. Joseph Hubertus Pilates cvičil a trénoval do posledního dne svého života. Vychoval mnoho význačných instruktorů a tím jeho odkaz žije dál.

I v dnešní době zažívá Pilates opět vlnu slávy, je to jediné cvičení, které vás dostane do formy ve velmi krátkém čase, aniž by zatížilo váš pohybový aparát. Věnují se mu i hollywoodské hvězdy jako například Uma Thurman, Jodie Foster, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Giselle Bündchen či poslední představitel Jamese Bonda – Daniel Craig. Je to cvičení vhodné pro mladé i staré, úplné začátečníky, vrcholové sportovce, pro ženy po porodu i pro ty,  jež trpí svalovou dysbalancí či potřebují rehabilitovat po úrazech. Pilates je totiž stejně kondiční jako rehabilitační. A co vy, už jste ho zkusili?

Foto: Archiv studia