Nástrahy blogování

/ Monika Kolářová

Mnozí žijí v domnění, že módní blogování přináší spoustu zábavy, zajímavých příležitostí, možností podílet se na mnoha projektech. Není ovšem všechno zlato, co se třpytí a platí to i u blogů, na jejichž zakladatele jsou často kladeny vysoké nároky.

I když u nás nejsou módní blogy natolik populární a vlivné jako je tomu v některých zahraničních zemích, přesto lze vyjmenovat několik nástrah, které na jejich majitele čekají.

Celkové vystupování

Ať už máte blog hodně či méně známý, vyplatí se dodržovat pravidlo slušného chování a celkového vystupování na internetu, především na sociálních sítích. Lidé velice brzy vycítí, jaký má osoba schovaná za názvem blogu a několika fotografiemi temperament, povahové rysy a hlavně si rychle udělají obrázek o tom, jak se svým čtenářům věnuje. Důležité je odpovídat včas, výstižně a slušně na komentáře, vzkazy nebo emaily. Dát svým čtenářům najevo, že vás zajímají. Chyby v reakcích se neodpouštějí a mohou vás přijít na nehezkou dávku kritiky. Mějte na vědomí, že jsou to právě čtenáři, kteří pomáhají zlepšovat vaše blogové království.

Anonymní komentáře

Nešvarem posledních několika měsíců jsou anonymní komentáře pod příspěvky na blozích a nevyhýbají se ani těm nejúspěšnějším. Anonymové zde zanechávají neobjektivní názory, nadávky přerůstající ve slovní šikanu. Proti takovému napadání je potřeba se vyzbrojit trpělivostí, zakázat anonymní komentáře nebo je vůbec neschvalovat. Rozhodně se nenechte zlými jazyky odradit, většinou se stejně jedná pouze o závistivé pubertální slečny, které nemají celé dny nic jiného na práci, než plýtvat svou energií na nesprávných místech.

Spolupracuj, ale s rozvahou

Módních i kosmetických blogů si všímá spousta firem, staly se ideálním prostředkem, jak se snadno a rychle dostat k rozsáhlému počtu jedinců z dané cílové skupiny. Když někdy brouzdám po více blozích, které obsahují články na stejné téma, stejné produkty a navíc prezentují shodné názory, začíná to ve mně spíše vzbuzovat míru nedůvěřivosti a taková forma prezentace pak nabývá jakéhosi antiefektu. Proto si myslím, že povinností bloggera není kývnout na každou nabídnutou spolupráci, ale měl by si dopředu promyslet, co bude jeho čtenáře zajímat, jak by mohl právě svoji recenzi ozvláštnit, zda je o produktu přesvědčený apod. Znám blogy, u kterých jsem si jistá, že prezentují svůj názor. Bohužel vím i o takových, jež ve mně zanechaly dojem loutky, jejímiž provázky hýbe silný módní/kosmetický gigant.

Přítomnost i budoucnost

Nástrahou kvalitního a již zaběhlého blogu je také jeho velká časová náročnost a nemožnost trávit svůj volný čas jinou aktivitou. Dočíst se tak můžete o případech, kdy blog zničil partnerský vztah, přátelství, narušil sociální vztahy a vše jen díky tomu, že neumíme správně zacházet s časem a někdy si toho na svá bedra bereme až příliš. Určitě je dobré stanovit si priority, své koníčky udržovat aktivní, ale dát jim hranice, za které nepůjdete. Věnujte  blogu dvě, tři, čtyři hodiny denně, ale zkuste si stanovit své maximum.

Poslední poznámka souvisí již se zmíněným chováním na internetu. Nikdy dopředu totiž nevíte, co budete od kohokoli potřebovat, kde se budete jednou ucházet o místo apod. Proto se chovejte slušně, nepřidávejte na blog fotografie, které by vás mohly jakýmkoli způsobem v budoucnu poškodit a mohly by být zneužitelné. Snažte se být ve svém vyjadřování vnímaví, ochotní a přiměřeně kritičtí. Jedině tak uspějete na celé „blogové“ čáře.

Foto: shutterstock.com