-->

Ty nejlepší triky pro dokonalý spánek

/ Silva Arsenie

Kvalitní spánek je zkrátka alfa a omega všeho. Ať už dobré nálady, produktivity, našeho zdraví nebo třeba krásy. Pokud trpíte nespavostí, či lehkým spánkem, vyzkoušejte následující triky a vyspěte se do růžova. Ještě dnes.

Melatonin

Možná, že už jste o melatoninu slyšeli. Jedná se o spánkový hormon, které má naše tělo přirozeně produkovat. Hladiny melatoninu jsou silně závislé na střídání světla a tmy. Jeho produkce je největší právě během tmy a maxima dosahuje mezi druhou a čtvrtou hodinou noční. V praxi to tak znamená, že pokud ponocujete, vaše tělo ho tak produkuje daleko méně a vy máte problém se spaním. Naštěstí ale existuje v podobě přírodních potravinových doplňků, které se dají volně zakoupit v lékárně. Uvidíte, že po jeho konzumaci se vám bude lehce usínat a jednoduše vstávat. Kromě spánku skvěle bojuje s jet lagem, což rozhodně oceníte na dlouhých cestách s časovým posunem.

Potraviny pro hluboký spánek

Budete se divit, ale ty správné potraviny a nápoje dokáží s kvalitním spánkem naprosté divy. Vyzkoušejte například banány nebo ovesnou kaši. Potraviny obsahující hodně draslíku a právě zmíněného melatoninu. Skvěle také funguje meduňkový, mátový, heřmánkový či levandulový čaj. Nezapomeňte však, že konzumace by měla proběhnout minimálně hodinu před spánkem.

Kouzelné květiny

Pokojové květiny jsou skvělé, dodávají nejen skvělou atmosféru, ale i energii. Důležitý je také jejich výběr. Věřte, že ty správné vám díky svým vlastnostem dokáží pomoci k hlubokému spánku. A které to jsou? Vyzkoušejte například břečťan, levanduli, aloe vera nebo hadí jazyky. Ty jsou známy pro své zklidňující a tišící účinky.

Relaxační rituály

Vytvořte si spánkový rituál a ten každý večer praktikujte. Je jedno, jestli to bude horká koupel plná esenciálních olejů, čtení knihy nebo meditace. Tělo si díky tomu brzy navykne a jednoduše tak získá signál, kdy se má uložit ke spánku.