Řadu Couture na jaro 2014 Karl Lagerfeld a jeho Chanel zasadili do scény ztemnělého lesa, tentokrát obdivovatele a klienty posadili na sklápěcí sedačky s touhou navodit atmosféru starého divadla. Prostředí prezentace musí být vždy velké, musí mít příběh, musí doprovázet kolekci. Ale úterní scéna v pařížském Grand Palais pro Haute Couture na podzim/zima 2013-14 byla možná zajímavější než samotné modely.

Řada měla přinést nové a staré, lesk a oslnivost zároveň s náznakem plánované „ošuntělosti“, variace na denní tvídové kostýmky a zároveň róby hodné červeného koberce. Kabáty i komplety se siluetou podtrhující boky a chlapecké postavy jsou střiženy ze „špinavě“ zrnitých vln, honosné jsou pak jen ty třpytivé. Ale na těch společenských modelech už není pranic „starého“, zdobí je flitry, drobná mozaika a kostky, některé pak spojuje záměr sukně-přes-šaty, a to jak baletních přes jednoduché rourovité, tak i rovných přes uvolněné splývající.

Detaily a zpracování couture módního domu Chanel je vždy impozantní a platí to i o Couture na podzim/zima 2013-14. Sběratelky se tak mohou těšit z nových pokladů, hvězdy mají co obléknout na červený koberec. Jenže nakonec v tisíci zajímavých jemných odlišnostech není jediná, která by nějak výrazně překvapila. Bez potlesku a většího nadšení se dá prohlásit, že se jedná pouze o dobrou Lagerfeldovu klasiku.

Foto: WWD; Chanel