-->

Než sáhnete po chemii, aneb jídlo jídlo místo léků

/ Silva Arsenie

Únava, stres, zhoršená pleť, nebo oslabená vlasy. Každý z nás se s tím určitě nejednou potkal. A jak tyto syndromy léčit? Zkuste příště místo v lékárně, hledat pomoc jinde. Například v jídle. Poradíme vám, jak na to.

Když máte nedostatek energie

Kvalitní spánek je základ – to beze sporu. Ale co dělat, když vám ani 7 hodin denně nestačí a vy pak už o polední pauze přežíváte na třetí kávě? Zaměřte se na stravu! Je ve vašem jídelníčku dostatek bílkovin, sacharidů, zdravých tuků, vitamínů a minerálů? Protože pokud jste ve fastfoodů častěji, než doma, je to jasná. Jak už název napovídá, fastfood vám dodá nejen rychlé jídlo ale i rychlou “energii”. Ta během chvilky opadne  a nastává únava. Naše tělo dostává zabrat a veškerou energie pak využívá ke zpracování těžkého jídla. Nemusí to být také nutně nezdravým jídlem. Někdy i u zdravé stravy stačí jen nevhodně zvolený jídelníček. Držte se proto těchto pravidel:

Snídejte.

Jezte pravidelně.

Dodržujte pitný režim. A to minimálně 1,5 l čisté vody za den.

Nepřejídejte se.

Pokud máte žízeň, napijte se pořádně před jídlem. Během jídla už pití omezte. A 30 min po jídle nepijte vůbec. Jinak narušíte trávicí enzymy a vaše tělo se s obědem bude vypořádávat až do večera.

Ovoce jezte jako první, nikdy ne hned po hlavním chodu. Případně počkejte alespoň 30 min, jinak vám začne kvasit v žaludku.

Zařaďte do vašeho jídelníčku tyto potraviny, která vás doslova nabijí energií :

Banány, brokolice, červená čočka, klíčky, granátové jablko, avokádo, mořské plody a ořechy.

tumblr_noyihyI6M31sd2j74o1_1280

Když jste ve stresu

Jak nejlépe bojovat se stresem? Spánkem, sportem, meditací a především jídlem! Ano, i když se vám to může zdát naprosto banální, tak ty správné potraviny vám mohou pomoc. Vaše problémy za vás sice nevyřeší, ale dostanou vás do rovnováhy a vy budete díky tomu klidnější, rozvážnější a dokonce i optimističtější.

Pokud bojujete se stresem, snažte se co nejvíce vyhnout přejídání se, nebo naopak úplnému hladovění. To vám v ničem nepomůže, naopak to celou situaci ještě zhorší a vy nebudete moci už vůbec fungovat.

Zaměřte se na tyto potraviny :

Špenát, mandle, losos, avokádo, brokolice, ovesné vločky, zelený čaj, krůtí maso, nebo pomeranče.

jah

Zhoršená pleť, padající vlasy, nebo oslabené nehty

Ne vždy jsou tyto problémy příznakem nevhodné kosmetiky. Pokud se vám náhle zhorší pleť, nebo začnou nadměrně vypadávat vlasy, tělo volá o pomoc.

V takových případech sáhněte po potravinách které obsahují tyto látky :

Selen

Obsahují ho : ořechy, mořské ryby, ledvinky, ovesné vločky

Zinek

Obsahují ho : ústřice, krevety, vejce, obiloviny, sezamová semínka

Omega-3 mastné kyseliny

Obsahují je : ryby, ořechy, lněný olej, semínka, nebo avodáko

Vitamin C

Obsahují ho : citrusy, brambory, brokolice, rajčata, černý rybíz

Green-Chef