Vlakový obchod značky Valentino vypínající se na křižovatce pařížských ulic Avenue Montaigne a Rue du Boccador, si vzal na starost slavný britský architekt David Chipperfield. Navrhl mu nový vzdušný interiér, ve kterém se snažil zhmotnit tradici se současností značky, stejně jako staré a nové materiály.

Chipperfield, který pro návrháře nebuduje poprvé – pracoval již například s Dolcem a Gabbanou, renovoval už v roce 2012 obchod značky Valentino na milánské nákupní třídě Via Montenapoleone. Jeho koncept je s s tím pařížským téměř totožný.

„Myslím si, že vztah mezi měnící se módou a prostorem, skrz který ji sledujete, vyvolává zajímavou diskuzi,“ prohlásil Chipperfield k milánskému butiku. „Mám pocit, že ten prostor musí být odlišnější než ona móda. Oděvy se mění každou sezónu, prostory musí být více nadčasové.“

Každá místnost má mírně rozdílnou atmosféru. Lehkost obuvi je zvýrazněna zástěnou ze skleněných trubic, kabelky vynikají s pozadím dřevěným. Na podlahách se se dřevem střídají koberce, na stěnách šedé teraco, tedy směs cementu a drahých drtí.

Barevná paleta skutečně nechává vyniknout všem rozvěšeným oděvům i položeným doplňkům, ovšem přesto můžete mít vzhledem k jedinečnosti prostor nutkání sledovat namísto oblečení je.

Pokud budete mít cestu do Paříže, nezapomeňte se v novém butiku stavit. Zatím se nechte jeho interiérem okouzlit alespoň skrz fotografie…


Foto: Facebook.com – Valentino