-->

Recepty: Oslaďte si život bez výčitek díky amarantu

/ Michala Bradová

Bezlepkářům, vegetariánům či sportovcům asi nemusíme amarant představovat. Jde ale o pseudoobilovinu, kterou znali už staří Aztékové a dnes se považuje za superpotravinu. Amarant nebo v češtině laskavec je ceněný především pro vysoký obsah kvalitních bílkovin, zdravých tuků, vlákniny a spousty minerálů a vitamínů. Jak na něj?

Amarantová kaše s ovocem

Připravte si 50 g amarantu, špetku skořice a soli a vařte je 20 minut za občasného míchání v 250 ml mléka (mandlové, sójové či kravské). Přidejte 20 g chia semínek, 10 g dalších libovolných semínek (dýňové, sezamové, slunečnicové apod.), 10 g ovesných otrub a lžíci rozinek. Podávejte posypané ořechy a ovocem.

Čokoládové amarantové sušenky

Odměřte si dva hrnky amarantu a propláchněte důkladně ve vodě. Přendejte do misky spolu s 180 g másla, půl hrnkem cukru, půl hrnkem nastrouhané čokolády, 2 žloutky, 1 bílkem, 1,5 hrnkem celozrnné mouky a vanilkovým cukrem. Vypracujte těsto, vytvořte z něj placičky a pečte na plechu s pečícím papírem zhruba 10 minut při 180 °C.

Amarantový dort

Nejdříve vytvořte těsto na korpus, a to tak, že umixujete 75 g mandlí s 50 g amarantových pukanců, 150 g datlí a vanilkou. Dejte do formy a pořádně zatlačte. Následně umixujte hladký krém – z 1 banánu, šťávy z 1 pomeranče a zakysané smetany. Potřete jím korpus, dejte vychladit a při podávání ozdobte čerstvým ovocem.

Amarantový pudink

Potřebujete 60 g amarantu. Propláchněte ho ve vodě a vařte na mírném ohni v 200 ml mandlového či kokosového mléka zhruba 25 minut. Mezitím si lžičku chia semínek zalijte vodou a nechte pracovat. Do kaše přidejte lžičku kakaa a lžičku skořice a po uvaření i nabobtnalá chia semínka. Promíchejte a dochuťte šťávou z citronu a medem. Dejte do lednice na noc vychladnout a podávejte s ovocem či oříšky dle chuti.