Tento rok je skutečně na personální otřesy vskutku pestrý. Další výrazná změna nastává u luxusní značky Gucci, ze které odcházejí hned dva klíčoví lidé. Již delší dobu se proslýchá, že Gucci má závažné prodejní poklesy. Nyní je jasné, že za poslední čtvrtletí klesl prodej o 1.9 procenta. Celkově svět ikonických luxusních značek bojuje o své vysoké postavení. Vzniká řada unikátních značek, které si získávají zákazníky díky své originalitě a jedinečnosti. Vidíme to i u nás. Lidé už nechtějí patřit mezi většinu.

Frida Giannini nastoupila do Gucci v roce 2002 jako designérka kabelek. Po odchodu ikony a kolegy Toma Forda se stala šéfkou oddělení dámských doplňků a soustředila se na rozvoj slavné řady GG monogram canvas bag. Sekci Ready To Wear kralovala Alessandra Facchinetti, která však neustále čelila kritice za svou tvorbu. Veřejnost i odborníci ji soustavně srovnávali s Tomem Fordem, a tak po čtyřech letech svůj post kreativní ředitelky Gucci opustila. I Frida musela čelit ostré negativní kritice kolekce kabelek Flora. Nicméně komerčně to byl převratný úspěch. Zkrátka často se odbornost nesjednotí v názoru s veřejností. Frida se v roce 2006 stává kreativní ředitelkou a její poslední kolekci pod taktovkou Gucci uvidíme na konci února 2015 v rámci Fashion Weeku v Milaně, na kterém nebude chybět redakce Iconiq-u. Její nástupce prozatím není znám.

in-1

Společně s Fridou opouští k 1.1. 2015 svůj post generální ředitel Patrizio di Marco, který pracuje pro Gucci od roku 2009. Patrizio přešel od značky Bottega Veneta, která paradoxně stále více a více prosperuje a to možná právě díky jedinečnosti, minimální reklamě i minimalistickému logu. O totéž se Patrizio snažil u Gucci. Omezoval používání ikonického loga GG a sázel na exkluzivitu a luxus. Patrizio je životním partnerem Fridy a společně vychovávají dceru Gretu. Jistě jejich rozhodnutí opustit Gucci bylo společné. Tři roky tvořili mimořádný tým, který se zdál být neporazitelný. Pravomoci generálního ředitele prozatím převezme šéf divize couture a koženého zboží Marco Bizzarri.

www

A co na tyto změny říká Kering CEO Francois-Henri Pinault? “Opravdu jsem si užil práci s Patrizio za ty roky.  Jeho strategická vize, vášeň, nadšení a charisma byly klíčem k pozici Gucci, kterou zaujímá dnes. Chci mu srdečně poděkovat a přeji mu to nejlepší v jeho další činnosti. Dále bych rád poděkoval Fride za její mimořádnou vášeň, odhodlání a přínos značce Gucci. Ona byla jedinečnou kreativní ředitelkou po celou jednu dekádu. To je významný úspěch, vzhledem k úrovni a šíři odpovědnosti za všechny aspekty týkající se obsahu její práce.” Francois-Henri Pinault věří, že Gucci se vrátí zpět na výsluní, jen již v jiném personálním složení.

Rihanna's First Annual Diamond Ball in LA

Foto: Profimedia.cz