PFW: Od magické pohádky k supermarketu

/ Monika Kolářová

O tom, že Sarah Burton bravurně pokračuje ve šlépějích zesnulého Alexandera McQueena a Karl Lagerfeld je nevyčerpatelnou studnicí nápadů, jsme se mohli všichni přesvědčit díky úternímu programu týdne módy v Paříži.

Námět krásky a zvířete, divoké a magické pohádky se špetkou nevinnosti předvedla návrhářka Sarah Burton v její další kolekci. Už čtyři roky uplynuly od smrti Lee McQueena a Sarah všem neustále dokazuje, jaké množství myšlenek jí tento talentovaný umělec stihl předat.

Modely, převážně v černé, bílé a tmavě hnědé barvě, tvoří povětšinou kabáty a šaty. Důraz je kladen na objemné rukávy, oblast ramen, barevně odlišný límec a dokonale prošívanou organzu. Nechybí přemíra kožešiny v různých odstínech, která zakončuje dokonalé umělecké dílo, na které by byl Lee určitě pyšný.

mcqueen

Kolekce Valentino je opět inspirovaná Římem, respektive jeho kulturou 60. a 70. let a všemi ženami v umění, které v té době rády porušovaly pravidla. Barevné puntíky na ještě barevnějším podkladě střídají kožené bundy či svetry v kombinaci se sukněmi.

Ani letos v kolekci nechybí několik nádherných šatů, převážně se jedná o modely s dlouhými rukávy a hlubokými výstřihy, jsou zdobeny třásněmi, různými potisky a 3D aplikacemi v podobě motýlů, ptáků, květin, hvězd i červených srdcí.

valentino

Teprve svoji druhou dámskou kolekci ready-to-wear předvedla tvořitelka sci-fi modelů Iris van Herpen. Překvapivě se jedná o kolekci lesklých stříbrných a černých šatů, které kolem těla doslova obtékají a vytvářejí tak zajímavý efekt.

Vzhledem k tomu, že se jedná o mnohem přístupnější modely, než na které jsme u Iris zvyklí, celou kolekci považujeme za velice silnou a úspěšnou, co se týká pokusu dostat se blíže k několika dalším fanouškům různých věkových skupin.

iris

Grand Palais bylo v tento slavnostní den proměněno v obrovský supermarket. Mezi bedýnkami s ovocem a zeleninou, limonádou i sladkostmi se procházely jako by nic modelky, které si vzal pod křídla mocný Karl Lagerfeld.

Myšlenka módy jako konzumní záležitosti jej přivedla k nápadu, vyzdobit si tento prostor po svém a do regálů umístil více než sto tisíc různých produktů. Stejně jako se lišily produkty, různé byly i jednotlivé modely.

Modelky v čele s Carou Delevingne obuly barevné tenisky, do ruky si vzaly kabelky ve tvaru nákupních košíků, na krk zavěsily typické perlové náhrdelníky či sluchátka a představení nabízející široký sortiment mohlo začít.

Nevzpomínáme si, kdy naposled, nabídla kolekce Chanel takový mix myšlenek, barev, materiálů, geometrie a dalších záchytných bodů, které se objevily na „přehlídkovém mole“ v úterní den.

chanel2

chanel

Foto: WWD