-->

Podzimní únava? Víme, jak s ní zatočit

/ Silva Arsenie

Říká se, že podzimní únava je mnohonásobně horší, než ta jarní. I když spíme poctivých 8 hodin denně, už po obědě se cítíme naprosto bez energie. K tomu se přidá zašedlá pleť, padající vlasy a symptomy deprese. Zkrátka období, kterému bychom se nejraději obloukem vyhnuli. Jde to ale vůbec?

Odborníci trvdí, že lenost a ospalost jsou normálními příznaky tohoto období. Nejvlivnějším faktorem je mizející sluneční záření. Na to si tělo během horkého léta zvyklo a dostávalo z něj vysoký příjem energie. Pokud nemáte v plánu další dovolenou za sluncem, vyzkoušejte následující tipy, které vás z unaveného módu proberou.

Jezte kvalitně

To, jak se stravujeme, se odráží nejen na našem těle a zdraví, ale také na psychickém stavu. Zaměřte se proto na kavlitní a pestrou stravu. Zařaďte do svého jídelníčku hodně čerstvého ovoce a zeleniny, luštěnin, obilovin, ryb, ořechů a kvalitních olejů. Snazte se jíst co nejvíce čerstvých, nezpracovaných surovin a obloukem se vyhněte těm prefabrikovaným.

Detoxikujte se

Podzim je stejně tak jako jaro ideální čas na pořádný detox. Díky němu se tělo zbaví toxických látek, rozproudí lymfu, která kromě jiného zajistí průtok energie. Vyzkoušejte třídenní očistné kúry na ovocno-zeleninových šťávách. Ty kombinujte s pravidelným saunováním, kartáčováním těla a odpočinkem. Pokud se na detox necítíte, pijte alespoň detoxikační čaje a litry čisté vody s citronem. Vaše tělo bude jako znovuzrozené!

Vitamínový doping

Častou příčinou únavy a špatných nálad je také nedostatek vitamínů. Naordinujte si proto zinek, hořčík, železo a vitamín B12.

Pravý čas na relax

Pokud neplánujete zrovna dovolenou, dopřejte si alespoň malý relax. Zajeďte si na odpočinkový welness víkend, zajděte na masáž nebo vytáhněte kamarádku na kurzy hot jógy.