Povýšení drsné Anny

/ Redakce

Velká vydavatelství potřebují kromě obchodních mozků také vizionáře. Condé Nast za tu svoji zvolil Annu Wintour, zřejmě nejvlivnější módní redaktorku všech dob. Její hlavní povinností bude hlídat obsah magazínů.

Nová pozice Anny Wintour s krycím názvem „umělecká ředitelka“ jí byla vytvořena na míru. Převezme některé zodpovědnosti bývalého ředitele S. I. Newhouse Jr., určitým způsobem bude následovat práci bývalého ředitele editorialů Alexandera Libermana. Avšak jak bude chutnat její denní chléb, zatím známé není.

Vydavatelství Condé Nast shromažďuje desítky titulů. Kromě módních magazínů se v jeho periodikách dočtete i o golfu, jídle či architektuře. Vedle slavného Vogue se ve výčtu vypínají o nic méně známí The New Yorker či Vanity Fair. To samozřejmě vzbuzuje otázky další. Anna Wintour je nepochybně skvělá žurnalistka i obchodnice, ale jak velký bude mít vliv na jí cizí témata?

„Je to něco, co stejně často dělám ze svého postu ve Vogue. Radím různým lidem z jiných světů a vážně, toto vidím jako rozšíření toho, co dělám, ovšem na širším poli,“ prohlásila sebevědomě šéfka  slavného magazínu.

Anna Wintour má vliv. Na módu, média a v poslední době i politiku. Její neustávající podpora Baracka Obamy ji podle spekulantů měla získat místo na jedné z amerických ambasád. Z Ameriky ani z Vogue Anna nakonec neodchází. Jen ve své šesté životní dekádě šplhá po kariérním žebříčku jako čilá mladice.

Nejvyšší cíl módou zaujatých mladých dívek – být šéfredaktorkou Vogue – se rozplývá. Pravá pohádka přijde po usednutí na místa kreativní ředitelky gigantického vydavatelství. Jako přísná Anna.