-->

Proslulá architekta Eva Jiřičná mění design butiků Beltissimo

/ Michaela Hošková

V rámci plánovaného rozvoje a expanze sítě módních doplňků Beltissimo mění a oživuje design dosavadních butiků. V tomto ohledu majitelé společnosti Premium Fashion Brands, do které Beltissimo spadá, vsadili na spolupráci se světově uznávanou a dnes již legendární architektkou a nositelkou Řádu britského impéria Evou Jiřičnou. Tím prvním vyvoleným se stal butik v obchodním centru Chodov.

Na podzim minulého roku prošla obměnou a značnou expanzí produktová nabídka butiků Beltissimo. Sortiment obohatily exkluzivní značky jako Chiara Ferragni, Mou nebo Pollini. Nyní jde Beltissimo ještě dál a mění i celkový vzhled. V České republice jde o zcela unikátní a mimořádně prestižní počin, jelikož česká architekta Eva Jiřičná, žijící trvale v Londýně, nikdy předtím ve své domovině žádný jiný butik nenavrhovala, i když ve světě je touto prací proslulá. Je podepsána například pod projekty jako Fine Jewellery Hall v legendárním obchodním domě Harrods, dále pod vlajkovým butikem značky Joseph, který najdete na Fulham Street v Londýně nebo pod čtveřicí showroomů šperkařské ikony Boodles.

beltissimo_chodov_foto_(c)_tomas_maly_MG_8960-HDR (2)

Na otázku proč padla volba právě na architektu Evu Jiřičnou ředitelka marketingu Anna Gruberová odpověděla; “Eva Jiřičná byla tou nejlepší volbou. Tato architektka se svým studiem AI-DESIGN realizovala mnoho konceptů butiků pro luxusní značky. Pracovala například i pro značku Trussardi, která patří rovněž do portfolia společnosti Premium Fashion Brands. Viděli jsme některé její realizace například z 80. let, které by klidně mohly fungovat i dnes a nevypadaly by zastarale. Nadčasovost její práce se nám líbí. Na druhé straně je však funkčnost a architekta Jiřičná má v tomto směru nebývalé zkušenosti. Přesně ví, jak život v butiku běží a co zákazník očekává. Vše zkrátka musí být v dokonalé harmonii.”

AID_Beltissimo_170111_VAR2

Design butiku Beltissimo v obchodním centru Chodov se nese v duchu kosmopolitních trendů v podobě vzdušnějších a příjemnějších prostorů soustředěnými na organické linie. Vše je podtrženo hřejivými světlými tóny a obecně modernějším pojetím celého konceptu. Dominantou prodejny je skleněný lustr vytvořený na míru. Důležitou roli sehrává v butiku podlaha, která musí něco vydržet a zároveň musí být k nohám přívětivá. Přeci jen se v tomto butiku vyzkouší celá škála bot a zákazníci se v nich i dlouze procházejí než se finálně rozhodnou. Pokud bude podlaha tvrdá, ani chůze nebude nijak příjemná a často může zkreslit konečné rozhodnutí zákazníka. Přesně takto architekta přemýšlí. Není důležitý pouze dojem, ale rovněž ona zmiňovaná funkčnost.

beltissimo_chodov_foto_(c)_tomas_maly_MG_8954-HDR

Není tajemstvím, že paní Eva Jiřičná upřednostňuje sklo před dřevem. V butiku tak najdete lakované podpory se skleněnými policemi. Navíc díky hře se světly mnohem lépe vyniknou jak boty, tak kabelky. Co se barevné palety týká, té vévodí žlutá barva, kterou architekta vnímá jako barvu slunce, radostnou a hřejivou. A přesně tak by se zákazníci po vstupu do butiku měli cítit, radostně vítáni a odcházet hřejivě uspokojeni. Je skvělé, že pomalu, ale jistě budeme navštěvovat butiky, které navrhuje skutečná ikona architektury, i jinde než jen v Pařížské ulici.

Foto: Archiv Beltissimo