V rámci Designbloku se už podruhé představí váš čokoládový POP-UP shop, na co se můžeme těšit?
Pro letošní POP-UP shop byla navržena limitovaná kolekce s názvem Svoboda. Máme rády, když se rodí nová chuť a vše okolo ní. Je to pro nás velmi intenzivní a v určitých momentech máme pocit, že se až samy odhalujeme. U tohoto tématu jsme nebyly až tak osobní a spíše jsme se nechaly vést samotným tématem. S naší textařkou Blankou Kirchner jsme se okamžitě ztotožnily s emocionální větou “Svoboda padající z křídel ptáků”. U samotné chuti to bylo trochu náročnější.

10406580_1107510539278827_748303043546202351_nJaká je tedy chuť svobody?
Nakonec jsme se zamilovaly do vůně lesa, moře a myšlenky vyjádřit rovnováhu. Pro Svobodu jsme vybraly francouzskou hořkou čokoládu Valrhona Guanaja 70%, která zaujme svou intenzivní hořkou chutí s květinovým nádechem a tvoří tak jedinečnou rovnováhou mezi hořkou a sladkou chutí. Z ingrediencí jsme pak sáhly po mladých výhoncích smrkového jehličí a soli. Tyrkysový přebal odlišuje tuto limitovanou kolekci od stále nabídky čokolád.

Jak vlastně projekt Rozbíjím se vznikl a jak dostal své jméno?
Rozbíjím se vzniklo v roce 2009 původně jen jako název pro naši první čokoládu, rozdělenou na sedm střípků s různými chutěmi a větami.  “Rozbíjím se po povrchu, uvnitř diamantu”. To byla věta ke kousku s názvem Budoucnost, kterou jsme se na začátku vůbec nezabývaly. Nikoho z nás by tehdy nenapadlo, že budou následovat další kolekce a projekty. Samotný název vznikl hodně spontánně a vyšel z určitého období, ve kterém se asi každý někdy nachází.

Proč jste si zamilovaly zrovna čokoládu?
Kdo by si čokoládu nezamiloval.

V dnešní době je čokoláda takřka na každém kroku a výrobci se předhánějí v ingrediencích a kombinacích chutí. Čím jsou vaše kousky zvláštní?
Vlastně jste si sama odpověděla další otázkou. Čokolády Rozbíjím se nepředstavují pouhou směs ingrediencí. Za každou chutí se line její příběh, poetika. To, co dotváří naší čokoládu, není jen její samotná chuť, ale především její nezaměnitelný styl balení a celkový design. Zakládáme si na decentních a propracovaných obalech. Nedílnou součástí je ruční práce, které si my i naši zákazníci velmi ceníme.

Jak vlastně svou čokoládu skládáte a jak vybíráte ingredience?
Inspirace je kolem, poletuje a my ji dýcháme, vstřebáváme. Až potom v nás dozraje, narodí se. Někdy to trochu bolí, ale na konci je krásné vidět, co jsme po té cestě posbíraly. Ingredience jsou různé, záleží na emocích a samotném příběhu, který chceme chutí vyjádřit. Když jsme například měly připravit čokoládu na téma česká klasika, zvolily jsme Pražskou šunku, hořčičné semínko a saturejku. Záleží i na přáních a představách našich klientů, co by rádi.

Je něco, co byste, co se čokolády týče, nikdy neochutnaly? A naopak, co nejzajímavějšího jste okusily?
To je právě ono, my bychom se nerady něčím omezovaly, limitovaly. Někdo by čekal, že zmíníme např. exotickou ingredienci. Úžasné je naopak zamilovat se do samotné chuti daných čokolád. Např. naše Pravda, kde jsme použily čokoládu Domori Morogoro 100% a navrch jsme ji ještě posypaly nadrcenými kakaovými boby. Budete se divit, jak vás překvapí čistá chuť čokolády.

Čokoláda není to jediné, co vás baví. Zabýváte se ještě něčím dalším?
Michaela Tomišková se vedle čokolád věnuje také designu, se svým přítelem navrhují vázy, doplňky do interiéru a svítidla pod značkou Dechem. Blanka Kirchner fotografuje jídlo pro časopis Gurmet a stojí za textovým projektem Jedna věta denně. Kristýna Nováková společně s designérem Danielem Gonzalezem vaří skvělá jídla pod značkou Foodmasters 3000. Jana Nováková provozuje vlastní tělocvičnu Yanka. Jak je vidět, tvoříme různorodý tým, ale na jednom se shodneme. Milujeme čokoládu a všechno kolem ní, od navrhování nových příchutí, vymýšlení obalů až po konečný prodej čokolád.