-->

Jak si udržet fitness motivaci, i když jste unavení?

/ Tereza Spilková

Také máte čas i touhu cvičit, ale chybí vám energie? Takhle si udržíte motivaci k tréninku či posilování, i když budete unavení.

Znáte to, máte v plánu cvičit. Po cestě do posilovny/na lekci/domů se ale cítíte vyčerpaní. Připadáte si tak bez energie, že vám přijde jako mnohem lepší nápad jít si lehnout. Jak takové chvíle překonat? Stačí se nenechat vyvést z míry. Samozřejmě je ale únava a únava. Pokud vám padají víčka a máte problém udržet se na nohou, pak je určitě lepší si odpočinout. Co když to tak ale není?

Podívejte se na situaci z dlouhodobého hlediska

Dnes se vám možná nechce, představte si však, jak na sebe budete na konci týdne pyšní. Nepropadejte proto momentálním stresům a potížím a soustřeďte se na celek. I krátké cvičení je lepší než žádné, takže ta půlhodinka v posilovně má smysl. Navíc, pokud jste si doteď vedli dobře, nepřerušujte svou vítěznou řadu. Jak rutinu porušíte jednou, porušíte ji znovu.

Stretching před cvičením

Únava je často jenom nedostatečné okysličení organismu. Když celý den sedíte u počítače, není divu, že se večer cítíte úplně vyšťavení. Nedostatek pohybu a čerstvého vzduchu vás doslova ukolébá. Proto se nejprve pořádně protáhněte nebo se projděte na čerstvém vzduchu. Uvidíte, že se probudíte a na cvičení hned budete mít mnohem větší chuť a sílu.

Dobře se najezte

Před posilováním se nikdy nezapomeňte pořádně najíst. Ne bezprostředně před ním, dejte si hodinku nebo spíše dvě předem něco zdravého, co vás nabije vitamíny a energií. Pokud jste totiž začali s tvrdým cvičebním plánem, je možné, že vaše tělo jednoduše nemá dostatek energie tu námahu vydržet. Zamyslete se, jestli náhodou nejíte příliš málo.

Zapomeňte na kofein

Když vám před cestou do posilovny padají víčka a nemáte sílu, nesahejte hned po kofeinu. Cukr je někdy mnohem lepší pomocník pro rychlou dávku energie, ale opatrně s ním. Co takhle čerstvé ovoce nebo přírodní náhražky cukru?

Změňte přístup

Tohle je asi ta nejtěžší část. Pokud myslíte, že vaše únava je hlavně ve vaší hlavě, zkuste se na cvičení dívat jako na odměnu – dodá vám energii a budete se pak cítit mnohem lépe než teď. Neberte sport jako povinnost, ale jako zábavu, která vám pomůže k lepšímu životu. A ten pocit!