Její manžel, majitel pařížského obchodu s módou, ji uvedl na trh, a tak se zrodila veleúspěšná módní značka Sonia Rykiel. Další kolekce úpletových šatů, svetříků, sak a kalhot se staly v dané době osvobozením ženy od předepsané siluety. Její oblečení se stalo nejen symbolem nového vkusu, ale i symbolem pohodlí. V roce 1968 Sonia otevřela svůj první samostatný butik. V 70. letech zavedla na módní trh vrstvený vzhled a stala se tak „královnou pletenin“. Toužila oblékat ženy, které mají svůj vlastní styl. Dalším typickým znakem pro její modely se staly pruhy, které se staly i součástí loga její značky. Se svým manželem a později i dcerou buduje díky zásilkovému prodeji, kosmetice a parfémům malé impérium a otvírá obchody ve 20 různých zemí.

V roce 2005 společně se svou dcerou přenáší svou značku z Paříže do New Yorku, kde její značka okamžitě získává úspěch. O rok později představuje Sonia svou první kolekci zimní módy, na které poprvé pracuje i její dcera Nathalie. Kolekce obsahuje šaty s rolákem, overaly a kalhoty s nostalgickými šlemi. Na této kolekci se objeví i známka mladistvé romantiky v podobě saténu, krajek, motivu růží a všitých pruhů. Nicméně i nadále je pletenina hlavním znakem značky Sonia Rykiel.  V roce 2009 představí svou kolekci spodního prádla pro řetězec H&M.

Sonia rovněž píše mnoho knih o módě, kolekci dětských pohádek. V roce 1980 je zvolena jednou z deseti nejelegantnějších žen světa. Tím dokazuje, že pletenina může být trendy a jít společně s módu ruku v ruce.

Foto: soniarykiel.com; en.wikipedia.org