Špatná Trend Show, dobrá móda

První přehlídka Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend přinesla hned čtyři kolekce od čtyř zcela odlišných tvůrců. Víceméně skvělou módu zkazila přítomnost moderátorů a nezajímavá konverzace se sponzory.

Celá první show byla pojatá jako ukázka trendů. Každý z prezentovaných návrhářů měl nějaký prezentovat, rozmluvili se o nich i zástupci partnerů MBPFW 2013, Redken a Maybelline. A možná právě to byla chyba. Kolekce Slováků Viktorie Vittori, Marcela Holubce, Maďarky Orsolyi Csík a značky The Adress Idea prošpikovaly ve výsledku nudné výstupy moderátorské dvojice novinářky Veroniky Ruppert a herce Lukáše Hejlíka.

Jistě, je třeba dát sponzorům prostor, ale napínat publikum prázdnými rozhovory o tom, že se vlastně bude česat i líčit vše, to snad není úplně nutné. Rozhodně ne v úvodu celé akce.

Z hlediska módy ale tzv. Trend Show nezklamala. Na kolekci Viktorie Vittori, absolventky VŠVU, která v řadě rozebírala roli ženy ve společnosti, už jsme lákali dříve. Slovenský designér Marcel Holubec do Prahy přivezl svoji kolekci vycházející z tvaru trojúhelníku z Budapešti z akce Central European Fashion Days, prvního „fashion weeku“ střední Evropy.

Z Maďarska pak přijela i Orsolya Csík, vítězka ceny pro nejlepšího mladého designéra, taktéž na Central European Fashion Days. Její tvorbu tentokrát inspirovala tradice rodné země, konkrétně výroba peřin, což se odráželo zejména v použitých prošívaných materiálech a „nafouknutých“ zádech.

V našem výčtu poslední, na přehlídce předposlední kolekce patřila obchodu The Adress Idea. Ten se nachází v Praze v ulici Na Příkopech a je známý milovníkům všeho ocvočkovaného, ošoupaného a mainstreamově punkového. Show byla hodně efektní, to se ale dalo očekávat. Fanoušci odcházeli nadšení, odpůrci s pocitem zadostiučinění.

Bez výstupů nezajímavých mluvčí a s poloviční stopáží by byla Trend Show ideálním startem největší módní události podzimu.

Foto: Kamila Písaříková