Mario Testino se narodil v roce 1954 v hlavním městě Peru, v Limě. Vyrůstal spolu s pěti sourozenci, a ač je to k neuvěření, jako malý se toužil stát knězem. Osud tomu ovšem chtěl jinak, a tak se Mario po studiích ekonomie přestěhoval do Londýna a zapsal se ke studiu fotografování. Psal se rok 1976 a Mario se musel nějak uživit, a proto přijal práci číšníka a prošel první radikální změnou, obarvil si vlasy na růžovo.

Jeho úspěšná kariéra na sebe nenechala dlouho čekat. Nejdříve ho oslovily slavné časopisy, následovalo focení královské rodiny, hereckých a pěveckých hvězd a především tvorba rozsáhlých reklamních kampaní značek Burberry, Gucci, Michael Kors či Valentino.

Za svůj život Mario Testino stihl publikovat již dvanáct knih plných fotografií. Zažil mnoho svých veleúspěšných výstav v galeriích a národních muzeích.  Byl oceněn řadou známých osobností a stal se patronem několika nadací.

Jeho poslední kampaní byla např. ta pro francouzský módní dům Chanel, ve které účinkovala topmodelka Gisele Bündchen, jež na fotografiích představovala novou kolekci pudrů Les Beiges. Také nesmíme zapomenout na kampaň Burberry Prorsum s/s 2013, ve které se objevil roztomilý Romeo, syn Victorie Beckham, po jehož boku nemohly chybět úspěšné modelky – Edie Campbell, Charlotte Wiggins a Cara Delevigne.

A na závěr je nutné podotknout, že ve chvíli, kdy i Anna Wintour si není jistá titulní stranou Vogue, je to právě Mario Testino, kterému telefonuje a zadává „nemožný“ úkol vytvořit ji. Ona zkrátka ví, že Mario je jistota, která svůj úkol splní vždy a perfektně.


Foto: profimedia.cz