-->

Tajemství jmen ikonických značek

/ Cristina Pasquini

Často při výběru kabelky se nad jmény moc nepozastavujeme. Díváme se spíše na vzhled, tvar, barvu a provedení. Na tom není nic špatného, vlastně tomu tak má i být. Někdy je, ale až obdivuhodné jak samotné názvy vznikly, protože každá kabelka má svoji malou historii. Pokud jste taky zvídaví a nenasytní po módních zajímavostech, čtěte dál a zjistěte, jaká tajemství skrývají názvy ikonických kabelek!

Balenciaga kabelka LE DIX
Neboli v překladu z francouzštiny desítka. Symbolizuje pro Francouze perfektní číslo. To není vše! Odkazuje také na historickou adresu ateliéru Balenciagy na 10 George Avenue v Paříži, který vybudoval Cristóbal Balenciaga. Navíc tato kabelka byla prvním kouskem, který vytvořil designér Alexander Wang poté, co se stal kreativním ředitelem domu Balenciaga v roce 2013.

Balenciaga

Balenciaga

Gucci kabelka JACKIE
Tato kabelka dostala název zpětně po té, co si ji oblíbila první dáma USA, manželka bývalého amerického prezidenta J.F. Kennedyho, Jacqueline Kennedy.

Gucci

Gucci

Stella McCartney kabelka FALABELLA
Stella dává často svým kabelkám jméno po někom, kdo je jí blízký, nebo si k němu vybudovala citový vztah. FALABELLA byla klisna, na které Stella jezdívala, když byla malá. Jméno po koni dostala i kabelka NOMA.

Stella McCartney

Stella McCartney

Louis Vuitton kabelka SPEEDY
Po úspěchu cestovní kabely KEEPALL v roce 1930, dům Louis Vuitton vytvořil menší verzi vhodnou na denní nošení, SPEEDY. Původní název “Express” byl změněn na “Speedy” jako odkaz na rozvoj moderních dopravních prostředků a stále rychlejší způsob života.

Louis Vuitton

Louis Vuitton

Chloé kabelka DREW
Chloé používá k pojmenování svých kabelek jakýsi “jmenovací systém”, který zavedl k 60. výročí značky návrhářka Clare Waight Keller. Každou sezónu jsou kabelky pojmenovány jedním písmenkem abecedy. Například pro podzim 2014 to bylo písmeno D, takže kabelky, které vyšly v tomto období, dostaly názvy “DREW,” “DREE” a “DILAN”.

Chloé

Chloé

3.1 Phillip Lim kabelka PASHLI
Kabelku PASHLI si můžeme pořídit již od roku 2011. V té době prošla médii reklamní kampaň Phillipa Lima pojmenována “Girls on Bikes”, takže všechny názvy doplňků, včetně kabelky Pashli, byly inspirovány názvy společností vyrábějících kola.

3.1 Phillip Lim

3.1 Phillip Lim

Foto: Archiv firem