-->

Tipy na zdravé večeře: Co jíst a nepřibrat?

/ Michala Bradová

Co dneska k večeři? Nejlépe něco zdravého a rychlého. Máme pro vás pět jídel, na kterých si pochutnáte, nerozhodíte svůj „dietní“ režim a zároveň nestrávíte v kuchyni hromadu času.

Zapečené krůtí závitky s chřestem

Připravte si 500 g zeleného chřestu, omyjte ho a povařte asi 2 min v osolené vodě. Následně se vrhněte na krůtí plátky (1 porce po 2 kusech). Ty jemně naklepejte, osolte a potřete bazalkovým pestem. Poté na ně položte chřest, plátky parmezánu a pomocí párátka smotejte závitky. Naskládejte je do zapékací mísy, potřete česnekem, posypte ještě parmezánem a bazalkou a zakapejte olivovým olejem. Pečte na  200 °C zhruba 20–25 minut.

Pečený losos s kuskusem

Filet z lososa pokapejte citronovou šťávou, osolte, opepřete a dejte na pánev. Na olivovém oleji ho opečte dozlatova. Připravte si kuskus (zalijte vařící vodou a nechte odstát), který smíchejte s nastrouhanou mrkví a nakrájeným celerem, cherry rajčátky, přidejte i nasekanou bazalku, sůl, pepř a dochuťte citronovou šťávou a olivovým olejem.

Čočkový salát s pečeným květákem

Předehřejte si troubu na 190 °C. Květák rozdělený na růžičky vložte na plech, osolte, pokapejte olivovým olejem a pečte asi 25 minut. Dále si připravte tmavou drobnozrnnou čočku. Uvařenou čočku vložte do mísy, zakápněte citronovou šťávou, promíchejte s nahrubo nasekaným koriandrem, nakrájenou jarní cibulkou a upečeným květákem. Dochuťte solí a olivovým olejem.

Cuketové placky

Na čtyři porce potřebujete asi 250 g brambor a 500 g cukety. Obě suroviny nahrubo nastrouhejte, osolte a nechte cca 15 minut odstát. Poté slijte přebytečnou vodu, osolte, opepřete a lehce poprašte moukou. Promíchejte se 3 rozšlehanými vejci. Rozpalte olej na pánvi a vytvořené placičky po obou stranách osmahněte.

Tempeh se zeleninou a rýží

Uvařte si rýži. Mezitím orestujte na pánvi 3 stroužky česneku, dále přidejte nakrájenou červenou cibulku, na kostičky nakrájený tempeh a nakrájenou papriku. Pokapejte sójovou omáčkou. Nechte všechno dohromady restovat a na závěr ještě přidejte zelené fazolky či jinou oblíbenou zeleninu. Posypejte sezamovým semínkem.