Twitter jako nákupní destinace

/ Monika Kolářová

V dnešní době využívá sociální sítě již značná část firem k prezentaci či prodeji svého zboží. Bylo tak jen otázkou času, kdy s nápomocnou rukou přijde i mladší odnož opěvovaného Facebooku, která se posledních několik měsíců těší široké oblibě – Twitter.

Psal se rok 2006 a světlo světa spatřil nový nástroj v podobě sociální sítě, který uživateli dovoluje psaní krátkých zpráv do 140 znaků. Twitter a „tweetování“ se během několika měsíců stalo více než populární. Tato sociální síť spadala do jedné z deseti nejnavštěvovanějších stránek na internetu vůbec.

Bylo již na čase posunout Twitter zase o něco a dál, a tak přišel z vedení v San Franciscu nápad, využít jej jako platformu pro nakupování. První vlaštovky se objevily již začátkem roku, kdy americká kartová společnost American Express nabídla svým zákazníkům výrazné slevy na šperky či elektroniku pokud propojí svoji kreditní kartu s účtem na Twitteru a budou nakupovat určité věci právě pomocí krátkých zpráv s určitými hashtagy (klíčovými slovy, které se stanou odkazem), o kterých se okamžitě dozví i ostatní.

Na post prvního ředitele obchodu byl nyní přijat absolvent Princeton University Nathan Hubbard, který plánuje kontaktovat obchodníky, kteří mají zboží či nabízejí služby a následně jim pomůže v prodeji přes Twitter, což by se pro ně mohlo stát efektivnější. Neví se zatím jak, ale zisk pro společnost je dopředu jasný – z každého tweetu, který povede k úspěšnému nákupu, bude Twitter bohatší o stanovená procenta z prodeje a dostane se rázem do prostoru, který posledních několik let naprosto ovládá Amazon.com či eBay.

Hubbard má vše promyšlené do detailu a rád by navázal spolupráci jak s obchodníky, tak s platebními bránami. Rozhodně s nimi nezamýšlí soupeřit, právě partnerství bude základní myšlenkou celého projektu nakupování.

Twitter má obrovskou výhodu v tom, že na jednom místě propojuje obrovskou masu obyvatel naší planety, stačí si vzpomenout na událost, kdy Hurikán Sandy zničil východní pobřeží Spojených států v roce 2012, což obsáhlo na více než 20 milionů tweetů (1600 zpráv za minutu). Co kdyby zde ale najednou bylo klikatelné tlačítko Buy (Koupit), díky kterému by si všichni tito lidé koupili tričko, a výtěžek z jejich prodeje byl následně použit na podporu obětí postižených touto živelnou katastrofou? Evidentně se máme v budoucnu od Twitteru na co těšit.

index