Nakupujeme očima a o Vánocích více než kdy jindy potřebujeme, aby nás obchody lákaly. Abychom si vybrali z toho nepřeberného množství, nebo aby nás přesvědčily, že uvnitř vydržíme davy hladové po dárcích, potřebujeme vidět tu nejoriginálnější výlohu.

Obchodní domy z celého světa, tedy newyorské Saks Fifth Avenue a Barneys, londýnské Harvey Nichols a Harrods a nakonec i pařížské Printemps a Galeries Lafayette už nainstalovaly svoji výzdobu.

Francouzský Printemps a jeho medvídky, které na služební cestě v Paříži nafotila i naše redaktorka Kamila Písaříková, si vzala na starost značka Prada. Podobně roztomilý motiv použil i obchodní dům Saks Fifth Avenue, do své výlohy posadil plyšové sněžné muže.

Naopak velmi elegantní výzdobu mají Galeries Lafayette i Harrods, který svá “okna” pojal jako okna vánočního expresu. Další londýnský obchod, Harvey Nichols, pak k eleganci přidal výbuch barev na gigantických sněhových vločkách.

Cestu do budoucnosti podnikli dekoratéři Barneys New York, když výlohy zdobily futuristickým modelem New Yorku nebo sci-fi vozítkem. I přes ten nejmagičtější čas roku se tak do módy dostává to, co ji v posledních letech tolik ovlivňuje – technologie.

Foto: WWD