-->

Vogue mění tváře: Jaké novinky nás čekají?

/ Tereza Spilková

Minulý týden oznámila šéfredaktorka britského časopisu VOGUE, Alexandra Shulman, že po pětadvaceti letech ze své funkce odchází. Chce se věnovat jiným projektům a rodině. A to není všechno. Jaké další změny Vogue čekají?

Změna vedení je jednou z možností pro vydavatelství Condé Nast, které titul Vogue vlastní a vydává, změnit tvář slavného módního časopisu a přizpůsobit jeho podobu vývoji, které mediální trh v posledních letech zasáhl. Tak mnozí vidí současnou situaci, jako možnost titul omladit, přinést nové nápady a novou marketingovou strategii.

Po úmrtí šéfredaktorky italské mutace časopisu, Francesscy Sozzani, je Alexandra Shulman, šéfredaktorka britského Vogue, další zavedenou tváří, která předá místo do rukou mladší generace po pětadvaceti letech. Kdo jí nahradí ale ještě není známo.

Francessca Sozzani byla v čele italského Vogue 28 let, až do své smrti v prosinci minulého roku. Italský Vogue nyní povede Emanuele Farneti.

1484919687_EMANUELE-FARNETI

Emanuele Farneti, nový šéfredaktor italského Vogue

Letošní rok bude pro Vogue revoluční, jelikož několik jeho světových mutací přebírá nová generace editorů. Minulý měsíc nastoupila do čela španělského Vogue Eugenia de la Torriente, Karla Martinez bude šéfovat mexickému vydání a do čela Vogue Arabia nastoupila na jaře Deena-Aljuhani-Abdulaziz.

Spolu s novými tvářemi tak přichází i nová éra prestižního módního magazínu. Nastupující editoři to nebudou mít lehké. Jejich úkolem bude zcela změnit strategii a podobu starých a zavedených titulů, kterým v posledních letech docházel dech a nedokázaly držet krok se svými čtenáři, kteří jsou zvyklí na zcela jiný způsob čtení magazínů, ten “on-linový”.

3

Alexandra Schulman, šéfredaktorka britského Vogue

Inzerce je přitom pro časopis hlavním zdrojem příjmů. Nová generace editorů tak má za úkol časopis přizpůsobit nově nastoleným pořádkům. Je potřeba z tištěných magazínů opět udělat atraktivní zboží, jak pro inzerenty, tak pro čtenáře.

Většina z nich totiž čte internetový obsah, který se však od tištěné verze časopisů výrazně liší. Prestižní časopisy doposud neměly zájem o to, aby jejich čtenáři mířili na internet, jejich hlavním produktem byl tištěný časopis a internet byl pouze doplňkovou službou, která je však v době digitálních médií naprostou nezbytností.

Dnes je ale jasné, že digitální obsah je pro zisky časopisů mnohem důležitější, a že se zlatá éra tisku nejspíše nikdy nevrátí, alepsoň ne v takové síle, jak jsme ji znali dříve.

profimedia-0310905854

Foto: Profimedia