Wangova provokativní kampaň?

/ Monika Kolářová

O žádném jiném návrháři se v posledních několika týdnech nemluví tolik, jako o Alexanderu Wangovi. Kreativní ředitel módního domu Balenciaga nás nepřestává nudit ani na konci jeho povedeného roku.

Dalším krokem, který následuje po úspěšné spolupráci se švédským řetězcem H&M, je uveřejnění nové kampaně jeho vlastní denimové kolekce. Na tom by nebylo nic zase tak zvláštního, kdyby k tomu Wang nevyužil už tolikrát modifikovanou a přesto výsledně stejnou ženskou nahotu.

Objektem jeho zájmu se stala polonahá německá modelka Anna Ewers, která je hlavním středobodem pro někoho velice provokativní/pornografické/do nebe volající kampaně. Ta je založena na prodeji produktu skrz nahou kůži. A nejen to, což je možná největší problém a zdroj rozporuplných reakcí.

alexander-wang-denim01

Ke kampani je natočeno i velice krátké video, ve kterém se objevuje černé kožené křeslo, na němž problikává nahá Anna s kalhotami skoro až u kotníků. V minulosti už jsme se s podobnou nebo naprosto stejnou tématikou setkali, téma džínoviny a nahého těla jde ruku v ruce se jmény jako je například Kate Moss, Claudia Shiffer i Brooke Shields.

I proto mě samotnou velice zaráží, udivuje a překvapuje, že se Alexander rozhodl stejný scénář okopírovat a pokračovat ve šlépějích, jež na některé mohou působit více lacině než obvykle.

alexander-wang-denim00

Sám Wang ke kampani pro server WWD uvedl: „Není to provokativní ve smyslu sexuality, ale provokativní, aby to vyprovokovalo konverzaci. Nediktuji, jaké to má mít přesné poselství. Zajímavou částí je právě to, jak kampaň jednotliví lidé interpretují a co o ní říkají. Samozřejmě, že se najdou lidé, kteří s tím vším nebudou souhlasit a nebude se jim to líbit,“ dodal návrhář.

alexander-wang-denim02

Tak schválně, jak si tuto kampaň interpretujete vy?

Foto: WWD