Z Mulberry odchází matka ikonických kabelek

„Matka“ kabelek Alexa, Del Rey a Willow Tote opouští doplňky proslavenou britskou značku Mulberry. Za odchodem kreativní ředitelky Emmy Hill prý stojí neshody s vedením.

Chanel má kabelku 5.1, Louis Vuitton Speedy, Fendi Baguette a Mulberry mělo Bayswater. Tu však všechny ženy chtěly jen do té doby, než přišli kreativní ředitelka Emma Hill a její schopný tým s Alexou, brašnou, kterou všichni znají, ale jen menšina viděla originál. Dvě spony a kulaté zapínání mezi nimi se rychlostí blesku rozšířily do konfekčních řetězců a s tím na módní blogy i do ulic.

Emma Hill, která Alexu pojmenovala po módní ikoně Alexe Chung, tradici doplňků čtyřicetileté britské značky rozšířila během šesti let působení na postu kreativní ředitelky ještě o Willow Tote s odepínacím psaníčkem a tašku Del Rey, logicky inspirovanou známou zpěvačkou. Společně s produkcí stále oblíbenějšího oblečení dostala Mulberry do podvědomí současné generace.

Nicméně Emma Hill u Mulberry končí, její poslední kolekcí bude jaro/léto 2014. Oficiální prohlášení čin odůvodňuje neshodami s managementem. Zároveň přišly ze společnosti zprávy o snížení zisků, to však Mulberry odůvodňuje momentální nechutí nakupovat. Informace by tak neměly souviset, Emmu Hill vedení zřejmě nevyhodilo.

Magazín WWD už spekuluje o novém kreativním řediteli. Do Mulberry by mohl nastoupit prý i Reed Krakoff, protože aktuálně držené kreativní křeslo u značky Coach opouští příští rok a má velkou zkušenost s vymýšlením nových „must-have“ doplňků. Jeho kabelky s pásky mu získaly i cenu CFDA za rok 2012.

Foto: Facebook.com; Pinterest.com; Archiv značek