-->

Dejte si zdravé hranolky! Z čeho je uděláte?

/ Natálie Ferreira

Guilty pleasure mnohých z nás – hranolky. Skvěle kombinovatelné, chutné, estetické, křupavé, ale bohužel, ne moc zdravé. Pokud milujete hranolky stejně jako my, zkuste se inspirovat pár recepty, jak si udělat doma jejich zdravější variantu.

Mrkvové hranolky

Skvělá alternativa pro ty z vás, kteří preferují zdravé a lehké hranolky, je dělaná z mrkve. Hranolky chutnají podobně jako bramborové a dají se dobře dochutit.

Jak na ně?

Oloupanou mrkev nakrájejte na tenké proužky. Smíchejte je s olivovým olejem, solí, pepřem a dejte na pečicí papír. Pečte na 200 °C kolem 10ti minut, dokud nebudou křupavé.

Cuketové hranolky

Zdravá, chutná a poslední dobou velice oblíbená alternativa ukrývá jako základ cuketu. Pokud ji máte rádi, pak si tento recept skutečně zamilujete.

Jak na ně?

Nakrájené plátky cukety obalte jako řízek (mouka, vejce, strouhanka) a pečte v troubě na 200 °C 30 až 35 minut, dozlatova. Nezapomeňte je v průběhu pečení alespoň jednou otočit.

Avokádové hranolky

Taky zbožňujete avokádo? Zkuste avokádové hranolky. Jejich chuť je opravdu netradiční a určitě vás překvapí. Tip od nás: Jsou výborné s omáčkou chipotle.

Jak na ně?

Avokádo nakrájené na měsíčky obalte jako řízek, dejte na plech a potřete olejem, aby se upekly dokřupava. Pečte na 200° C až 15 min.

Foto: Pinterest