Bulgari, náušnice a nadace ETAF

/ Monika Kolářová

Koncem loňského roku se spojily dvě velké síly v jednu. Klenotnický gigant Bulgari se postaral o výrobu jedinečného páru náušnic, které věnoval do aukce. Celý zisk z prodeje neputoval nikam jinam, než na dobrou věc.

Bulgari se již od roku 1884 zabývá výrobou exkluzivních klenotů, v oboru tedy rozhodně není žádným nováčkem. To předvedl i nyní, když dal do aukce náušnice z 18 karátového zlata, spinelu, tyrkysu a diamantů.

To vše za jediným účelem, kterým byla podpora „The Elizabeth Taylor AIDS Foundation“. Nadace ETAF, kterou v roce 1991 založila Elizabeth Taylor, se primárně orientuje na zvýšení prostředků a informovanosti proti šíření HIV/AIDS po celém světě. Poskytuje pomoc všem, kteří s touto pohlavní nemocí bojují, účastní se přímé péče i prevence pomocí vzdělávání, stejně tak podporuje finančními prostředky podobné organizace a poskytuje podpůrné služby pro obyvatelstvo v nouzi.

Uvedený šperk, nabídnutý do aukce Magnificent Jewels v New Yorku, byl inspirován 50. výročím filmu Kleopatra, ve kterém si Elizabeth zahrála hlavní hrdinku.  Náušnice odráží dramatické barvy a motivy starověkého Egypta, zmiňovaný film je považován za jeden z největších filmových snímků všech dob a stal se nejvýnosnějším snímkem roku 1963.

Právě na počest Elizabeth Taylor věnoval nadaci šperkařský gigant Bulgari 100% výnos z prodeje svých náušnic v částce před 52 tisíc amerických dolarů.

9054 Lot 348

Foto: Archiv firmy, Pinterest