5 tipů, jak jíst zdravě, ale levně

/ Anna Basiková

Taky jste si už tolikrát říkala, že začnete jíst zdravě, ale pak vás odradily ceny potravin? Kvalitní produkty ale nemusí přivést vaši peněženku na mizinu. Stačí, když se budete držet pár základních pravidel.

1. Zbytečně nešetřete 

Zdravější alternativy některých druhů potravin jsou většinou dražší. Když ale šetříte na jídle, je to většinou na úkor kvality. Levné a nekvalitní potraviny nám dávají prázdnou energii. Na chvilku nám zaplácnou žaludek, máme pak pocit, že jsme plní, ale za hodinu už máme zase hlad.

2. Nekupujte zbytečnosti

Supermarkety jsou plné nášlapných min v podobě čokolád, brambůrků, sušenek a dalších lákadel. Jejich koupě je přitom naprosto zbytečná. Když je máte doma, tak je samozřejmě sníte. Proto je ani nekupujte, budete mít akorát výčitky, že jste se zase neudržela a na posezení tu čokoládu snědla. Nejenže přiberete, ale zbytečně utrácíte. A úplně zapomeňte na balené vody či slazené limonády. Pijte kohoutkovou vodu s citronem.

mastering-food-flat-lays-designbyaikonik-3

3. Mějte seznam 

Osobně mám vyzkoušeno, že když jdu nakupovat s lístečkem, nejenže mi to zabere o polovinu míň času, ale pořídím jen to, co opravdu potřebuji. Oddělením čokolád a polotovarů se obloukem vyhýbám. A má to i další výhodu – nenakupuji do zásoby. Nemusím pak dojídat zbytky, nebo jídlo vyhazovat.

4. Nakupujte chytře

Žijeme v jednadvacátém století, v době smart phonů a chytrých aplikací. Tak proč toho nevyužít? Stáhněte si do mobilu třeba aplikaci Kalorické tabulky. Najdete tu databázi potravin, kde se podíváte, jakou mají potraviny energetickou hodnotu a z čeho jsou složeny, v databázi aktivit se zase dozvíte kolik kalorií, při kterém pohybu spálíte. Ale hlavně si můžete sestavit vlastní jídelníček. Nejenže si uděláte něco jako nákupní seznam, ale zjistíte, kolik získáte kalorií.

Shopping-basket

5. Připravujte si jídlo doma 

Pokud nemáte přes den čas si vařit nebo chodit na dlouhé obědy do restaurace, určitě to neřešte rychlým občerstvením. Připravte si jídlo večer doma. Budete tak vědět, co jíte a výrazně tím ušetříte. Dáte svému tělu potřebný dostatek živin a ono po vás nebude za hodinu vyžadovat další porci.

TIP: Když potřebujete rychle zahnat hlad nebo jste si zapomněla udělat svačinu, nekupujte si sušenky nebo slané tyčinky. Dejte si radši banán či jablko, cenově to vyjde naprosto stejně.

lunch-box-food-750x420

foto Pinterest