Tomas Maier, kreativní ředitel značky Bottega Veneta popustil uzdu fantazii a svoji zdrženlivost proměnil v pořádnou porci volánů, skládanek, kanýrků i vějířů, které zdobily nejedny šaty. Ty, které neměly štěstí, se těšily asymetrickému střihu s výstřihem do V. Tomas se zaměřil především na výrazná ramena i široké rukávy a kolekci vdechl život pomocí barev přírody doplněných o dramatickou vínovou či ladnou tmavě modrou. Vytvořil tak nadčasové kousky, jež se mohou pochlubit snadnou nositelností.

Minimalistka Jil Sander je známá především pro „čistotu“ svých modelů a dokonalé střihy, ty se nevyhly ani kolekci pro následující jaro. Její pojetí zábavného klidu bylo velice trefné, šatům dodala šmrnc pomocí balónových rukávů a vysokého přepásání. Kabátům povolila pouze jediný knoflík a nezapomněla jemnou část kolekce konfrontovat s bláznivými potisky na přiléhavých šatech. Závěrečné modely, nejčastěji v černobílé kombinaci, ozvláštnila pomocí třásní či jemných peříček.

Roberto Cavalli si vypůjčil styl 20. let minulého století a přihodil k němu trochu toho metalického koření. Spojením vznikl zajímavý koktejl plný zvířecích potisků, kožešiny, výšivek, aplikací a dalších různých složitostí, které ve finále vytvořili naprosto úchvatnou a luxusní kolekci. Ta se nesla ve znamení nepřehlédnutelných večerních rób zdobených krajkou v bílé jako pro nevěsty, v černé vhodné na večírek nebo bláznivé zlaté včetně hadího potisku.

Opravdové veledílo ovšem předvedl Giorgio Armani. Pro svoji řadu Emporio navrhl celkem 94 úctyhodných modelů inspirovaných přírodními prvky. Kombinoval metalické barvy, široké kalhoty a oversized saka či šaty připomínající noční košilky. Ani této kolekci se nevyhnuly květované potisky, k vidění byly především na pouzdrových sukních nebo děrovaných vestičkách doplněných o masivní černobílé náhrdelníky.

Foto: WWD; Facebook.com