-->

Blogování a soukromí. Jde to dohromady?

/ Monika Kolářová

Jakmile začnete vytvářet své vlastní internetové místo a lidé se o vás najednou více zajímají, přichází na řadu (většinou) zamyšlení nad tím, kde vlastně máte své hranice soukromí. Co hodláte prozradit, nad čím budete váhat a co už je vážně moc a nejede přes to vlak? Jak si mohou módní bloggeři chránit své soukromí aniž by to mělo za následek vzdálení se od svých čtenářů?

Každý, kdo si dnes zakládá blog, chce především zvyšovat jeho návštěvnost, na což lze použít různé prostředky a nástroje. Jedním z nich je (bohužel) i veřejné vystupování, neoprávněná kritika a hlavně sdílení různých osobních informací a citlivých údajů. Zmiňují své jméno, fotky, kde studují, brigádničí nebo pracují, ve kterém městě žijí, co mají rádi a co nesnášejí nebo jaká sociální média používají.

Když se Jennine Jacob, jedna z redaktorek portálu Independent Fashion Bloggers, ptala svých čtenářů na Twitteru, jakým způsobem se oni sami vypořádali s rozdělením svého života na veřejný a soukromý, dostala skoro shodné odpovědi. Ty se zakládají především na důležitosti nezveřejňovat žádné citlivé údaje na internetu, nejlépe ani ne vlastní jméno, ale raději pseudonym či přezdívku.

Nápomocné je prý také uvědomit si, že nyní žijete v podstatě dva životy – jeden na internetu a druhý, svůj soukromý (nebojte, se schizofrenií to nemá absolutně nic společného). Proto je důležité mít vše podle toho oddělené, hlavně sociální sítě. Díky nim totiž mnozí bloggeři za své nevhodné názory, jež ventilovaly prostřednictvím blogu, skončili bez práce, stali se oběťmi šikany nebo snadným cílem nejednoho pronásledovatele. Dokonce se dočtete o ukradených identitách, ale to už zjevně zapadá spíše do amerického filmu.

Nikdy nevíte, kde budete za pět, deset let a také nevíte, čí pomoc nebo radu budete najednou potřebovat. Proto je určitě ku prospěchu se nad svými výplody čas od času zamyslet, kritiku mít podloženou pádnými argumenty, nezveřejňovat fotografie vašeho domu, ulice nebo nejbližších rodinných příslušníků. Módní blog by neměl vypadat jako diář, do kterého si zapisujete své emocionální prožitky a razantní postoje.

Foto: Shutterstock.com