Giorgio Armani – “vždy jen to nejlepší”

/ Michaela Hošková

V logu módní značky Giorgio Armani je orel, který představuje i filozofii tohoto velkolepého módního impéria. Pod perutěmi tohoto orla je sdružena velká škála výrobků – od pralinek, přes oblečení až po luxusní nábytek. Italský módní návrhář a jeden ze symbolů „Made in Italy“ se narodil v roce 1934 v Piacenze nedaleko Milána. Školní léta nezačal studiem návrhářství, ale po dobu dvou let studoval zdravotní školu, učil se také fotografii a v roce 1957 absolvoval vojenský výcvik.  Móda ho však celou dobu provázela a to díky jeho matce Marii, která šila oblečení pro celou rodinu. Měla vytříbený vkus a eleganci, která ho v pozdější době velmi ovlivnila. Svou kariéru ve světě módního průmyslu započal jako aranžér a nákupčí pro milánský obchodní dům La Rinascente. Velká změna v životě tohoto „umělce“ nastala až v roce 1964, kdy ho Nino Cerruti přijal a navrhl mu vytvoření série pánského oblečení Hitman. Poté následovalo několik úspěšných let, kdy působil jako samostatný návrhář.

V roce 1975 s pomocí svého tehdejšího partnera Sergia Galeottiho Armani uvádí na trh svou vlastní značku. Armani zaznamenává okamžitý úspěch. Od konce 70. let se jeho oděvy stávají „uniformou“ pro společensky i finančně vyšší vrstvy.  Definitivním průnikem značky Giorgio Armani byl rok 1980 a film „American Gigolo“ s Richardem Gerem v hlavní roli. Obleky, které Richard Gere v tomto filmu prezentuje, byly pro tohoto návrháře mezníkem stejně jako obálka časopisu Time v roce 1982. Ve stejném roce byly představeny první Armaniho parfémy a to Armani Le Parfum a Armani Eau Pour Homme. Tyto vůně prezentovaly koncepci této módní značky. Tyto parfémy se staly velmi oblíbenými i ve Francii, která v té době byla pokládána za Mekku světa parfémů. Tento úspěch odstartoval tvorbu dalších parfémů. Mezi velmi ceněné patří pánský parfém Giorgio Armani Acqua di Gio, který se po určitou dobu stal ikonou.

V roce 1985, po smrti Sergia Galeottiho, se Giorgio Armani spojil se svou sestrou Rosannou Armani. Armani získal během své dosavadní kariéry řadu ocenění včetně čestného doktorátu od RCA v roce 1991. V roce 2001 a 2006 byl Armani dle časopisu Forbes označen za nejúspěšnějšího italského módního návrháře. A byl to právě on, kdo v roce 2006 navrhl oblečení pro italské olympioniky pro zahajovací ceremoniál Zimních olympijských her v Turíně.  Mezi Armaniho věrné zákazníky patří i hvězdy filmového plátna, a to například Robert de Niro nebo Sophia Loren. Jeho oblíbenou múzou je Michellle Pfeiffer.
Muži vždy milovali jeho volné obleky a tlumenou paletu neutrálních béžových a šedých barev.

Ženy zase milovaly jeho moderní eleganci a podobnost s oděvy pro muže. Armaniho rukopis je charakteristický velmi uvolněným střihem, kvalitními materiály a perfektním zpracováním. Giorgio Armani vždy respektuje svého zákazníka. Nechává se inspirovat obyčejnými lidmi procházejícími se po ulici. Když zahlédne ženu nebo muže originálně a elegantně oblečené, vždy se to projeví v jeho následující kolekci. Armani se vždy snažil nedělat z lidí oběti módy. Jeho modely jsou vždy velmi pohodlné, vytříbené, elegantní a neodolatelné. Tento přístup a jeho disciplína a vytrvalost jsou považovány za základ jeho tvorby a jeho úspěchu ve světě módního průmyslu.

V Armaniho milánském sídle „Orlí hnízdo“ na Via Manzzzoni se odráží celé jeho velkolepé impérium. Na třech poschodích jsou zde zastoupeny všechny módní řady Armani. Ušlechtilé parfémy nabízí Armani Profumi. Dále tu jsou dvě kavárny a restaurace Armani Nobu. Řada Armani Casa nabízí luxusní nábytek a dekorativní předměty. Armani Fiori nabízí květinový šperk a Armani Dolci báječné pralinky, které si můžete dát při čtení knihy z knihkupectví Armani Libri.

Foto: giorgioarmani.com; wikipedia.org