Hlavní přínosy módních blogů

/ Redakce

Důvodem proč jsou zakládány módní blogy může být hned několik. Někomu se nepoštěstí psát pro časopis či do novin, tak píše pro veřejnost nebo pouze sám pro sebe prostřednictvím internetu. Někdo se o módu natolik zajímá, že musí všechny své myšlenky a postřehy okamžitě ventilovat. Další chce být inspirací ostatním a nebojí se veřejně prezentovat. Myslím, že většina z nich provádí tuto aktivitu s chutí a pro zábavu a určitě ne prioritně pro výdělek.

A právě tuto motivační stránku věci pokládám za základní kámen k vybudování dobrého blogu, který se může o několik dní, týdnů či let stát opravdu přínosným pro mnoho věrných čtenářů. Pokud člověk dělá něco, co ho baví, má někoho (čtenáře), kdo ho podporuje, vždy bude výsledek mnohem efektivnější než u těch, kteří pracují s nechutí a nezájmem.  Největší výhodou blogosvěta je jeho aktuálnost. Nepovedlo se vám dostat na týden módy? Nevadí, většina z těch nejlepších bloggerů vás zahrne hromadou fotografií a dokonce i videí pořízených z první řady těch nejzvučnějších přehlídek.

Je ale potřeba si uvědomit že jsou blogy a blogy. Některé se specializují na sáhodlouhé pohádky o historii módy jako takové, dozvíte se na nich spoustu informací, budete hltat každý článek o tom, jak se móda vyvíjela a kam směřuje. Zajistíte si perfektní rozhled a mnoho užitečných vědomostí. Poté jsou tu ty, na nichž se autoři pokoušejí vysvětlovat základní střihy oděvů, lehce pochopitelné i pro naprosté laiky. Populární jsou i blogy, které často bývají nazývány jako DIY („do it yourself) blogy.  Autoři se na nich rádi dělí o svoje nápady, aby si je mohli čtenáři doma sami vyzkoušet. Někteří rádi recenzují koupené či darované produkty, doporučují obchody, upozorňují na připravované akce. Další sbírají na svých stránkách nové trendy, vytváří z nich různé koláže a inspirují tak ostatní. A pak jsou tu blogy, na kterých se lidé prezentují. Prezentují svoje názory a nápady, svůj styl a svoje nadšení pro módu.

Ti nejlepší z nich – bloggeři na plný úvazek – se stávají doslova idoly pro mladé čtenáře, budují si fanouškovskou základnu a krůček po krůčku začínají promlouvat do širšího módního dění. Stávají se z nich celebrity, váží si jich slavní lidé, vědí o nich návrháři, a ti toho umějí náležitě využít. Jsou si vědomi, že na jejich názoru velice záleží a snaží si je tedy držet na své straně. Celkem často je zasypou pozvánkami, milými dárky či nabídkou k připravovanému projektu.

A přesně tohle se nám asi tolik líbí. Vždyť ty slečny jsou buď v našem věku, maximálně o několik let starší. Byly naprosto obyčejné, než je napadla spásná myšlenka. Myšlenku proměnili v realitu, ze které se postupem času a mnoha měsíční práce stal vysněný koníček či zaměstnání. A z toho čerpáme i my čtenářky, jelikož si tak nějak potají spolu s nimi plníme svůj malý sen…Monika Kolářová

0 Comments

Leave a Comment