Prázdniny jsou sice v plném proudu, ale ten minulý týden připomínal spíše uplakaný podzim. Spíše než páskové boty jsme toužily obléknout holínky, protože vyhnout se v balerínkách či žabkách všudypřítomným loužím, bylo nad naše úsilí. Tento týden k nám opět přišlo léto, ale na holínky bychom zapomínat neměly celý rok. Už to nejsou jen gumové boty do nepohody, ale módní doplněk, díky kterému budete in, jelikož holínky už dávno nepatří jen do bláta a na farmu ke zvířatům. Přední módní značky z nich udělaly nezbytnou součást našich outfitů a navíc díky jejich pohodlí a nepromokavosti, je to luxus, který v žádném případě nebolí.

Historie holínek sahá do počátku devatenáctého století, kdy vévoda v Wellingtonu pověřil svého obuvníka, aby upravil těžké a nepohodlné vysoké vojenské boty. Výsledek nebyl zcela dokonalý. Bota byla stále velice těžká a kožená, nicméně vzdušnější a nižší. Obratem si získala své příznivce. Až v roce 1852 se tyto boty začaly vyrábět z voděodolné pryže a získaly si název podle jejich “objevitele”, wellingtonky. Kromě farmářů se tyto boty ocitly na polích první i druhé světové války. Poté se holínky stále jen nosily především do těžce přístupných terénů a v období dešťů. Tuto zásadu změnila především britská značka Burberry, která díky maximálně inovativnímu a modernímu designu změnila holínky na boty, které mají svůj styl do ulic velkoměst. Ostatní značky jako například Dolce&Gabbana nezůstaly pozadu a ihned přišly s vlastním originálním designem. Méně známé značky zase sází na hravost a barevnost, a tak z holínek vytvořily veselou obuv do jakéhokoli počasí. Je jen na vás, zda zvolíte střídmý design nebo bláznivé květinky.

 

 

Foto: net-a-porter.com, beinstyle.cz, bata.cz