Jimmy Choo se stal velkým lákadlem i soustem pro média. Je však nevídané, jak špatně jsou naše média a  lidé, kteří se považují za módní guru v tomto státě neznalí či neinformovaní. A přitom jsou to lidé, kteří nejvíce ty druhé kritizují. Proto se domnívám, že je důležité tento článek publikovat a znovu připomenout, že aktuální kolekce Jimmy Choo není dílem muže, který obdivoval kolekce mladých českých návrhářů nebo velkolepou přehlídku Jakuba Polanky.

Jimmy Choo se narodil v Malajsii, ale díky studiím v Londýně a následnému setkání s Tamarou Mellon, se navždy usadil právě v hlavním městě Anglie. První botu vyrobil již ve svých 11 letech pod dohledem svého otce, který ho v jeho talentu podporoval. V roce 1986 si Jimmy Choo pronajal budovu bývalé nemocnice a odstartoval své první počiny. Ten skutečný úspěch světového rozměru přišel až v roce 1996, kdy se seznámil s Tamarou Mellon, tehdejší redaktorkou britského Vogue, která se věnovala v té době striktně módním doplňkům. Právě Tamara ihned vytušila, že se zrodila hvězda, která bude zářit dost dlouho na to, aby kvůli ní založila firmu Jimmy Choo Ltd.

Dnes je vše už zcela jinak. Značka Jimmy Choo stále existuje a dokonce nedávno otevřela svůj butik i v Čechách v centru luxusu Pařížské ulice, ale není v rukách ani pana Jimmy Choo a ani její zakladatelky Tamary Mellon. Jimmy Choo svůj post v čele kreativnímu týmu opustil v roce 2001 a Tamara v roce 2011. Díky reakci Jimmyho Choo v Pařížské ulici, kdy stejnojmenný butik obešel obloukem, je jasné, že rozchod nejspíše neprobíhal hladce a nostalgické vzpomínky nejsou na místě. Současnou kreativní ředitelkou značky je jeho neteř Sandra Choi, ale to na výsledku asi nic nemění.

Je zvláštní, jak osudy i těch nejtalentovanějších a úspěšných lidí se umí zamotat a otočit o sto osmdesát stupňů. Ženy stále milují boty Jimmy Choo. Stále nad nimi visí ono kouzlo dokonalosti, kterému bezmezně podléháme, a řada z nás stále věří, že je tvořily ruce tohoto malého skromného muže, který do nich ve své době vkládal tolik citu a vášně.

Jimmy Choo stejně jako Manolo Blahnik nebo Christian Louboutin obouvali hvězdy kultovního seriálu Sex ve městě. Jeho boty snadno rozpoznal i laik. Jimmy Choo vždy považoval boty za umění, které vyžaduje kreativitu a hlubokou myšlenku. To byl i jeden z důvodů, proč k výrobě bot minimálně používal kůži. Dával přednost látkám, saténu, hedvábí a peří. Jeho kolekce vždy v sobě skrývaly skutečnou krásu, barevnost, originalitu a zdobnost.

Dnes už tomu tak není. Kolekcím Sandry Choi vládne kůže a semiš. Chybí punc originality, podle kterého by na první pohled bylo zřejmé, že se jedná právě o boty této značky. Přísloví, že totéž není vždy totéž, v tomto případě sedí úplně přesně.

Foto: Facebook.com; MBPFW