-->

Které celebrity si otevřely své vlastní butiky?

/ Michaela Janková

Victoria Beckham

Ze zpěvačky módní návrhářkou? Více inspirativní story najdete jen těžko. V roce 2014 si Posh Spice otevřela v luxusní londýnské ulici Dover Street 36 svůj první butik VICTORIA BECKHAM. „Londýn byl vždy místem, kde jsem si chtěla otevřít svůj první butik. Jsem velmi hrdá na to, že jsem Britka“ prohlásila s pýchou. Moderní interiér, který vytvořila ve spolupráci se světově známou architektkou Farshid Moussavi, dýchá čistou energií a vypovídá o osobitém vkusu. Zvenku je butik zcela nenápadný, jakmile však vstoupíte dovnitř, uchvátí vás velkolepé prostory, kde převládají materiály z betonu, oceli a skla. Pro Victorii je velmi důležité, aby se zákazníci cítili součástí příběhu, jakmile vkročí do jejího butiku. A aby si nakupování užili. Jako správná businesswoman ví, že cílem by mělo být, aby klient odcházel nejen spokojený, ale i  obohacený příjemným zážitkem. Nakupování prý hodlá naučit i muže – aby bylo zábavné a jednoduché. Butik britské ikony nabízí vše od kostýmků či šatů přes boty, kabelky, sluneční brýle až po stylové šperky. Prostorům nechybí velké obrazovky, na nichž můžete sledovat přehlídky posledních kolekcí. Pro velký úspěch se svou značkou expandovala např. i do Hongkongu a její modely si pravidelně oblékají největší hvězdy showbusinessu. Tohle se zkrátka povedlo.

Sarah Jessica Parker

Z herečky módní návrhářkou? I to je možné. Od Sarah Jessica Parker se to vlastně i čeká. Postavu autorky sloupků a módní ikony Carrie Bradshaw z amerického seriálu Sex ve městě jistě nemusíme představovat. Její představitelka se poté stala tváří mnoha světových značek a reklamních kampaní. Jejím snem však vždy bylo mít svou vlastní značku, tak si jednoho dne v MGM National Harbour Casino ve Washingtonu otevřela svůj první butik s názvem SJP by Sarah Jessica Parker zaměřený především na designové boty. Kdo by taky neznal scénu z prvního filmu Sex ve městě, kde pan Božský použil k zásnubám místo prstenu luxusní modré lodičky od Manola Blahnika? Ale zpět do reality. Do bot od Manola je Sarah zamilovaná i mimo kamery, ale jak sama uvádí, kdyby nezískala roli Carrie, v životě by ji nenapadlo se právě designu bot věnovat. Nakonec se z toho stala její vášeň. Jak sama říká, muži mají v kanceláři povoleno nosit jakoukoliv barvu kravaty a pro ženy by právě boty měly být její alternativou. K tomu upozornila na vžitý předpoklad, že do kanceláře platí černá. Jejím cílem se tak stalo prosadit barvy a díky tomu sklízí úspěch. Ví, že se různé odstíny sednou různým osobnostem a stylům a dává tak ženám možnost být samy sebou.  

Chiara Ferragni 

Jedna z nejpopulárnějších blogerek současnosti, italská módní ikona Chiara Ferragni, založila svůj blog a online magazín The Blonde Salad, se kterým nejen trhá počty v rekordu návštěvnosti, ale samozřejmě i udává trendy. Postupem času dosáhla mnoha významných úspěchů, tím zlomovým pro ni však byl rok 2010, kdy se stala kreativní ředitelkou stejnojmenné značky Chiara Ferragni. Exkluzivní kolekce oblečení sklízí úspěch s cool selekcí bot, kabelek a doplňků, jako jsou batohy nebo originální obaly na telefony. Pokud na vás něco mrkne, víte, že je to ona – magický motiv s okem má totiž v každé kolekci své místo. Label zaměřený na detaily se pyšní nálepkou hand made in Italy a nás to baví. New York magazín ji právem označil za jednu z největších street style hvězd roku. Se svým snoubencem Fedezem se právě těší z prvního potomka a možná i proto jako novinku uvádí dětskou kolekci, která je nyní dostupná v novém pop-up store v milánském obchodním domě La Rinascente.